قتل دختر جوان در ترکیه موجب برپایی پویشی به عنوان انتشار تصاویر سیاه و سفید در فضای مجازی شد، هنرمندان زن ایرانی نیز با انتشار تصاویری در این پویش پیوستند، به همین مناسبت به بررسی صفحات هنرمندانی که در این چالش شرکت کرده اند، پرداخته ایم.

واکنش هنرمندان در فضای مجازی به قتل دختر ترک و پیوستن به چالش عکس سیاه و سفید + عکس

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : قتل دختر جوان ترکیه ای و خشونت علیه زنان موجب برپایی چالشی به عنوان انتشار تصاویر سیاه و سفید زنان در جهت نفی خشنونت علیه زنان در فضای مجازی شد، هنرمندان زن ایرانی نیز با انتشار تصاویری به این چالش پیوستند، به همین مناسبت خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری سلام نو به بررسی صفحات مجازی تعدادی از این هنرمندان از قبیل : کتایون ریاحی، طناز طباطبایی، نیوشا ضیغمی، پریناز ایزدیار، ترلان پروانه و  ... پرداخته که در ادامه خواهید خواند.

ماجرا شکل گیری این چالش به قتل دختر ۲۷ سال ترک به نام «پینار گلتکین» با می گردد که به دست دوست پسرش به قتل رسیده است، این دختر جوان ترک ۲۶ تیر ماه ناپدید شد و پنج روز بعد در ۳۱ تیر ماه جسدش پیدا شد و در بازجویی های به عمل آمده مشخص گردیده مقتول ابتدا توسط دوست پسر خود خفه  و در ادامه به آتش کشیده شده است، قاتل به این کارها بسنده نکرده است و جسد سوخته را درون بشکه ای قرار داده و بر روی آن بتن می ریزد.

بسیاری از هنرمندان، مقامات دولتی، سازمان‌های مدافع حقوق زنان و هزاران شهروند ترک در شبکه‌های اجتماعی نسبت به قتل «پینار گلتکین» واکنش نشان دادند و این قتل فجیح موجب برانگیختن احساسات بسیاری در سراسر جهان شده است و در نقاط مختلف ترکیه بسیاری از مردم نسبت به این خشونت دست به اعتراض زده اند و به خیابان ها آمده اند.

هنرمندان و چهره های سرشناسی همچون جنیفر انیستون، کیم کارداشیان، نیفر گارنر، ناتالی پورتمن، کندال جنر، دمی لوواتو، تریس الیس رویس و ... تا این لحظه به این چالش پیوسته اند و با توجه به تازگی وقوع این اتفاق طبیعتاً انتظار پیوستن هنرمندان و چهره های مطرح دیگر به این چالش وجود دارد.

۱- کتایون ریاحی
کتایون ریاحی بازیگر سرشناس ۵۸ ساله سینما و تلویزیون که چند سالی است از دنیای بازیگری کناره گیری کرده است و در این یک دهه در هیچ پروژه تلویزیونی و سینمایی ایفای نقش نکرده است و آخرین هنرنمایی کتایون ریاحی به سریال «یوسف پیامبر» به کارگردانی فرج الله سلحشور در سال ۱۳۸۶-۱۳۸۷ بازمیگردد.

وی با انتشار تصویری سیاه و سفید از خود به همراه سگش، در صفحه مجازی اش به این چالش پیوست.

۲- طناز طباطبایی
طناز طباطبایی بازیگر سرشناس ۳۷ ساله سینما، تئاتر و تلویزیون که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر در سال گذشته با دو فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی حضور داشت، با انتشار تصویری سیاه و سفید از خود در صفحه مجازی اش به این چالش پیوست.

۳- نیوشا ضیغمی
نیوشا ضیغمی بازیگر سرشناس ۴۰ ساله سینما و تلویزیون که این روزها فیلم سینمایی «زن ها فرشته اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی حسین فرح بخش را بر روی پرده های سینما دارد، با انتشار تصویری سیاه و سفید از خود در صفحه مجازی اش به این چالش پیوست.

۴- پریناز ایزدیار
پریناز ایزدیار بازیگر سرشناس ۳۴ ساله سینما، تئاتر و تلویزیون که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر در سال گذشته با دو فیلم «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور و «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی حضور داشت، با انتشار تصویری سیاه و سفید از خود در صفحه مجازی اش به این چالش پیوست.

۵- ترلان پروانه
ترلان پروانه بازیگر سرشناس ۲۲ ساله سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها بسیار پرکار است و آخرین حضور تصویری او به برنامه «ام شو» با اجرای مجید صالحی باز می گردد، وی در این برنامه به عنوان میهمان با امید حاجی (خواننده) حضور داشتند و به گپ و گفت با مجید صالحی پرداختند، آخرین حضور تصویر وی مربوط به سال گذشته و فیلم «مصائب شیرین ۲» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد باز می گردد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید