یادگیری خواندن در مراحل اولیه نشانه ای از  ضریب هوشی بالا در کودکان است. هرچه مهارت خواندن کودک در 7 سالگی بهتر باشد، رشد ذهنی و هوشی او درمراحل بعدی زندگی بیشترخواهد بود. خواندن از سنین پایین به بهبود ضریب هوشی کودک در سنین بالا تر کمک می کند. پس کمک به کودکان برای خواندن زودتر باعث افزایش هوش آن ها می شود.

خواندن زود هنگام کودکان نشانه ای از ضریب هوشی بالا!


خواندن یک توانایی است که به رشد سایر توانایی ها کمک می کند

دکتر استوارت ریچی بیان می کند: از آنجا که خواندن یک توانایی است که می تواند بهبود یابد، شروع زود هنگام خواندن ممکن است نه تنها به رشد سواد کمک کند، بلکه به توانایی های شناختی عمومی تری که از اهمیت حیاتی در طول زندگی برخوردار هستند، نیز کمک می کند.

مطالعه ای ضریب هوشی و سطح خواندن دو قلوها را در سنین 7 تا 16 سالگی مورد آزمایش قرار داد، دوقلوها به این دلیل انتخاب شدند که محققان می خواستند تأثیر محیط و ژن ها را رد کنند. از نتایج به دست آمده در بین هر جفت دوقلو، یک نفر از آن ها که زودتر شروع به خواندن کرد، بعداً ضریب هوشی بالاتری داشت.

دکتر ریچی گفت: اگر همانطور که نتایج ما نشان می دهند، خواندن زودهنگام بر هوش تأثیر می گذارد، وظیفه مربیان مشخص است. کودکانی که به اندازه کافی در یادگیری خواندن کمک نمی شوند، ممکن است از ویژگی های مهم و تقویت هوش نیز محروم بمانند.

نارساخوانی

نارساخوانی، مشکلی در یادگیری خواندن و نوشتن است و نشانه ای از ضریب هوشی پایین نیست. کودکانی که مهارت خوبی در خواندن ندارند، در پردازش صداهای زبان دچار مشکل می شوند. مشکل خواندن، مستقل از سایر توانایی های شناختی است.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید