معمولاَ تکرر ادرار در بارداری طبیعی است. با این وجود، بعضی اوقات می تواند نشانه ای یک وضعیت پزشکی باشد که نیاز به معالجه پزشک دارد.

 تکرر ادرار در دوران بارداری نگران کننده است؟

تکرر ادرار در زنان باردار بسیار شایع  است. این امر می تواند با رشد جنین شدت بیشتری پیدا می کند، زیرا جنین بزرگ شده بیشتر به مثانه فشار وارد می کند. اگرچه این موضوع می تواند آزاردهنده باشد، اما در بیشتر موارد، نگران کننده نیست.

چه عواملی باعث تکرر ادرار در بارداری می شوند؟

یکی دیگر از عوامل موثر تکرر ادرار در دوران  بارداری افزایش میزان خون بدن است.  برای پردازش این جریان خون، کلیه ها نیاز به تولید مایعات اضافی دارند، تولید مایعات اضافی با دفع بیشتر از مثانه همراه است. اگرچه تکرر ادرار در دوران بارداری آزار دهنده است، اما این یک علامت طبیعی و شایع  است و جای نگران نیست.

نکاتی برای مدیریت تکرر ادرار در بارداری

شما واقعاً نمی توانید از دفع مکرر ادرار جلوگیری کنید، زیرا این نتیجه طبیعی نوشیدن مایعات زیاد برای مرطوب نگه داشتن و سالم ماندن در دوران بارداری است. در زیر چند نکته برای آسانتر کردن شرایط  شما و مدیریت  تکرر ادرار درسه ماهه آخر بارداری آورده شده است.

· هنگام نشستن روی کاسه توالت خود را کمی به جلو هل دهید تا مثانه به درستی خالی شود.

· برای جلوگیری از تکرر ادرار در شب، سعی کنید قبل از خواب مقدار زیادی آب ننوشید.

· از مصرف  نوشیدنی ها و غذاهای حاوی کافئین، اجتناب کنید. کافئین یک محرک است که  میزان ادرار را افزایش می دهد.

· برای تقویت عضلات کف لگن تمرین های لگن را انجام دهید. این تمرینات می توانند  قبل و بعد از زایمان از ریزش ادرار هنگام سرفه، عطسه و خندیدن جلوگیری کنند.

· اگر ادرار شما به رنگ زرد تیره یا نارنجی رنگ است، این می تواند علامت کم آبی باشد. سعی کنید مصرف مایعات خود را تا زمان برگشت مجدد ادرار به رنگ زرد کم رنگ طبیعی افزایش دهید.

آیا تکرر ادرار در بارداری می تواند نشان دهنده مشکل جدی باشد؟

معمولاَ تکرر ادرار در بارداری طبیعی است. با این وجود، بعضی اوقات می تواند نشانه ای یک وضعیت پزشکی باشد که نیاز به معالجه پزشک دارد. این شرایط شامل موارد زیر می باشند.

· عفونت ادراری (UTI)، اگر  تکرر ادرار با خارش، احساس سوزش، خوریزی و تب همراه باشد، ممکن است شما دچار عفونت ادراری شده باشید. رحم در حال رشد می تواند فشار را بر مجاری ادراری وارد کند و احتمال عفونت باکتریایی را افزایش می دهد. با پزشک خود در این مورد مشورت کنید، زیرا این عفونت نیاز به درمان دارد.

· دیابت بارداری، تکرر ادرار بعضی اوقات می تواند نشانه دیابت حاملگی باشد. پزشکان معمولاً بین 24 تا 28 هفته بارداری دیابت حاملگی را آزمایش می کنند. اگر دیابت حاملگی درمان شود، سلامتی کودک تحت تأثیر منفی قرار نمی گیرد. دیابت بارداری بعد از زایمان از بین می رود. تکرر ادرار همراه با  همراه با تشنگی مداوم، حالت تهوع وخستگی شدید، نشانه دیابت است. در این مورد نیز با پزشک خود مشورت کنید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید