جنازه قاضی سابق به ایران بازگشت، با این حال غلامرضا منصوری چهل روز بعد از مرگ مشکوکش در حالی به ایران رسید که برادرش معتقد است جنازه تحویل گرفته شده با غلامرضایی که آن‌ها می‌شناختند متفاوت است.

مرگ قاضی منصوری و پرسش‌های بی پایان و بی‌جواب

سلام نو – سرویس سیاسی: از همان زمانی که خبر پرت شدنش از پنجره به کف خیابان منتشر شد تا همین حالا که مشخص شده در لابی هتل افتاده و جنازه‌اش هم ظاهرا به کشور برگشته، مرگ قاضی سابق، غلامرضا منصوری، پر از سوال بی‌جواب و حدس و گمان‌های رنگارنگ است.

قاضی منصوری در هتل کشته شد یا در خیابان؟ به لابی افتاد یا پرت شد؟ کسی به دیدارش رفت یا نه؟  قصد ترک هتل را داشت یا نه؟ چرا به سفارت نرفت؟ می‌دانست در خطر است یا نه؟ واقعا قصد برگشت داشت یا نه؟ و حتی سوالی بزرگ‌تر، قاضی منصوری واقعا مرده است؟

غلامرضا منصوری بین سال های ۱۳۶۷ تا ۱۳۹۷ مشغول خدمت در قوه قضاییه بود. از پرونده قتل‌های زنجیره‌ای در مشهد تا پرونده روزنامه‌نگاران و خدمت در لواسان، به باور و گفته خودش، هر چه می‌توانست برای خدمت به نظام انجام داد، اما در نهایت مشخص شد پایش در پرونده اکبر طبری گیر است و حداقل یک مورد رشوه 500 هزار دلاری گرفته است.

برخی می‌گویند تا فهمید پای طبری گیر است از کشور خارج شده و برخی دیگر می‌گویند مسئله اول و آخرش درمان سرطان بوده که باعث شده به آلمان برود. خودش پیام تصویری داد که می‌خواهد به ایران برگردد ولی مرزها بسته است. ظاهرا بعد هم به یکی از متهمان هم زنگ زده بود که بگوید آن 500 هزار دلار کادو بود نه رشوه.

با این حال غلامرضا منصوری چهل روز بعد از مرگ مشکوکش به ایران رسید آن هم در حالی که برادرش معتقد است جنازه تحویل گرفته شده با غلامرضایی که آن‌ها می‌شناختند متفاوت است، حرفی که بعد از منتشر شدن عکس انتقال جسد از داخل هتل به خارج از آن در فضای مجازی زده می‌شد.

البته برادر قاضی منصوری پیش از این هم سفارت ایران در رومانی را به کارشکنی متهم کرده بود و به ایلنا گفته بود: «برادرم دو روز منتظر هماهنگی برای بازگشت به ایران بود، اما متأسفانه با کارشکنی‌های صورت گرفته، هماهنگی جهت بازگشت به کشور صورت نگرفت.»

برادر قاضی منصوری هم چنین در تازه‌ترین واکنش خود به رخدادهای این پرونده و شایعه تحویل گرفتن جنازه برادرش در نامه‌‎ای به انصاف نیوز نوشت:

متعاقب درج خبر کذب، ضمن انتقاد و در صورت مقتضی طرح شکایت از خبرگزاری‌های که به علت نشر اکاذیب اینجانبان خانواده‌ی حجت الاسلام غلامرضا منصوری اعلام می‌کنیم، تحویل جنازه ایشان توسط پزشک قانونی انجام نشده است و کماکان  منتظر نتایج دی ان ای هستیم.  انتظار داریم، اصحاب رسانه ضمن پرهیز از فرافکنی از درج اکاذیب خودداری کنند و اخبار را از مراجع موثق پیگیری کنند.

تمام این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که بعد از گذشت بیش از یک ماه از مرگ شبهه انگیز قاضی منصوری، پلیس رومانی اطلاعات خاصی در این باره منتشر نکرده و حتی فیلم‌های این اتفاق را در اختیار ایران قرار نداده.

عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور هم به خبرگزاری فارس گفته است که بعد از تحویل جسد، کارهای «سم شناسی و پاتولوژی» زمان‌بر است و زودتر از یکی، دو هفته آینده آماده نمی‌شود نظر خاصی داد، این یعنی نخستین نتایج مرگ مشکوک قاضی سابق دو ماه بعد از فوتش مشخص می‌شود.

پیش از این رئیس کمیسیون امنیت ملی با مطرح کردن احتمال قتل و حذف منصوری به رسانه‌ها گفه بود که یکی از گمانه‌های مطرح درباره قتل قاضی منصوری، وجود باند مخوف فعال در قوه قضائیه برای حذف فردی که ممکن است حاوی مطالبی باشد، احتمالی که در صورت صحت به مسئله‌ای فراتر از پرونده طبری مربوط بوده است. چون منصوری در پرونده طبری متهم ردیف چندم بوده و ظاهرا اطلاعاتی بیش از اطلاعات فعلی پرونده نداشت و در صورت حضور در دادگاه پس از چند سال زندان آزاد می‌شد.

هر چند وکیل خانواده منصوری در واکنش به این خبر گفت که خیلی این فرضیه را درست یا نادرست نمی‌داند، چون او به پرونده دسترسی نداشته و مجتبی ذوالنوری به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی می‌تواند بر اساس اطلاعات خاصی اظهار نظر کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید