وزارت خارجه سوریه توافق امضاشده میان شبه‌نظامیان کُرد با یک شرکت نفتی آمریکایی را غیرقانونی خواند.

واکنش سوریه به توافق قسد با شرکت نفتی آمریکایی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت خارجه سوریه روز یکشنبه توافق امضاشده میان شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)،‌ یک مقام ‌مسئول در وزارت خارجه سوریه توافق امضا شده میان نیروهای قسد و شرکت نفتی آمریکایی را به شدت محکوم و آن را سرقت نفت سوریه با نظارت و حمایت دولت آمریکا دانست.

این مسئول سوری که به نامش اشاره نشده است، تصریح کرد: این توافق،‌ یک دزدی به‌ تمام معناست و باید آن را معامله‌ای میان دزدانی که این نفت را سرقت کردند با دزدان دیگری که آن را خریداری می‌کنند،‌ توصیف کرد.

به گفته این مسئول سوری،‌ این توافق نقض حاکمیت سوریه و ادامه برخورد خصمانه آمریکا با سوریه برای سرقت ثروت‌های مردم این کشور و نیز سنگ‌اندازی در مسیر تلاش‌های دمشق برای بازسازی ویرانی‌هایست که تروریسم مورد حمایت دولت آمریکا در سوریه به بار آورده است.

امریکا در حالی این توافق را با قسد امضا کرده است که سوریه را از نظر نفتی نیز تحریم کرده و در زمستان گذشته شماری از سوری ها در شهرها و اردوگاه های این کشور به خاطر سرما جان خود را از دست دادند.

مسئول یادشده در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه این توافق را باطل، لغو شده و بدون وجاهت قانونی می‌داند و بار دیگر هشدار می‌دهد که انجام چنین اقدامات پست و ناچیزی بیانگر روش شبه‌نظامیان مزدوری است که راضی شدند به عروسکی ارزان در دست اشغالگران آمریکایی تبدیل شوند.

به گفته این مسئول سوری،‌ شبه‌نظامیان قسد،‌ شبه‌ نظامیان اجیر شده‌ای هستند که باید درک کنند که اشغالگری ظالم آمریکایی بی‌شک به سمت زوال و نیستی پیش می‌رود و آن‌ها در نهایت مانند سایر گروه‌های تروریستی به دست دولت سوریه شکست خواهند خورد.

وی در پایان گفت که سوری‌ها قادر به حفاظت از ثروت‌های خود و حمایت از وحدت و یکپارچکی کشورشان هستند.

شبکه آمریکایی «الحره» پیشتر گزارش داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید