ملبورن استرالیا وارد منع آمد و شد شبانه بخاطر کرونا می‌شود.

 منع آمد و شد در ملبورن استرالیا همزمان با شیوع دوباره کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی جهش آمار مبتلایان به کرونا در ایالت ویکتوریا، ملبورن، مرکز این ایالت از امشب وارد قوانین سختگیرانه مرحله چهار می‌شود.

بر این اساس، ملبورن از ساعت ۶ بعد از ظهر امروز یکشنبه وارد سخت‌ترین قرنطینه‌ای خواهد شد که استرالیا تا کنون شاهد آن بوده است. طبق این محدودیت ها، رفت و آمد شبانه در ملبورن ممنوع خواهد شد.

شبکه «‌ای بی سی نیوز» در این خصوص نوشت: سه هفته محدودیت‌های «در خانه بمانید» در ایالت ویکتوریا برای متوقف کردن شیوع کووید-۱۹ کافی نبوده است.

محدودیت‌ها به مدت ۶ هفته تا ۱۳ سپتامبر ادامه خواهد داشت. این در حالی است که دنیل اندروز، نخست وزیر ایالت ویکتوریا اعلام وضعیت فاجعه در این ایالت کرده است.

او در ادامه گفت: اینها، اقداماتی مهمی است که به آرامی برداشته نشده است. این‌ها بسیار چالش برانگیز هستند. این‌ها دقیقا کارهایی است که ما باید انجام دهیم.

او همچنین گفت: من آمادگی ندارم تا بپذیرم روزها و روزها، صدها مورد ابتلا و شمار بیشتر و بیشتری مرگ و میر وجود داشته باشد.

همچنین طبق اعلام «اس بی اس» ملبورن نخستین منطقه‌ای در استرالیا خواهد شد که تحت محدودیت‌های سطح ۴ قرار می‌گیرد. طبق اعلام اس بی اس، مهمترین بخش این محدودیت ها، قوانین منع آمد و شد است که از امشب به اجرا در می‌آید و ساکنان ملبورن از ترک خانه هایشان از ساعت ۸ شب تا ۵ صبح منع خواهند شد.

در طول این ساعات، تنها دلیل برای بیرون خانه ماندن، ارائه یا درفت خدمات مراقبتی، رفتن یا برگشتن از محل کار است.
همچنین خارج از زمان منع آمد و شد، افراد تنها اجازه خواهند داشت تا خانه‌های خود را به ۴ علت ترک کنند:۱- خرید غذا و وسایل مورد نیاز ۲- ورزش ۳- ارائه و یا دریافت خدمات مراقبتی ۴ – کار

همچنین بر این اساس، ساکنان این شهر نمی‌توانند بیشتر از ۵ کیلومتر از محدوده خانه هایشان دور شوند؛ مگر به علت دریافت و یا ارائه خدمات مراقبتی.

همچنین دیگر مناطق ایالت ویکتوریای استرالیا از نیمه شب چهارشنبه، به مانند آنچه که از ماه ژوئیه در ملیورن اجرا شده بود، وارد محدودیت‌های سطح سه می‌شود.

بر این اساس، ساکنان دیگر مناطق ایالت ویکتوریا، اجازه خواهند داشت تا خانه‌های خود را برای خرید موارد ضروری، ارائه خدمات مراقبتی، ورزش، کار و یا مطالعه ترک کنند.

گفتنی است نخست وزیر ایالت ویکتوریا امروز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷۱ مورد جدید ویروس کرونا در این ایالت ثبت گردیده و ۷ تن دیگر بر اثر کرونا جان باخته اند.

مقامات ایالت ویکتوریا روز پنجشنبه اعلام کرده بودند که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، با ثبت ۷۲۳ مورد ابتلای جدید و درگذشت ۱۳ نفر دیگر، این ایالت شاهد مرگبارترین روز خود در این همه گیری بوده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید