۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
کد خبر: 55161832

بنابر اعلام مقامات بهداشتی ژاپن آمار روزانه نشان می‌دهد باز هم هزار نفر برای پنجمین روز متوالی به جمع مبتلایان به کرونا اضافه شده است.

 کرونا در ژاپن اوج گرفت

  ایرنا نوشت: یک هزار و ۳۳۲ مورد ابتلا به کرونا در کل کشور و ۲۹۲ مورد در استان توکیو گزارش شده است.  

گزارش حاکی است روز شنبه نیز در ژاپن یک هزار و ۴۳۲ تن و در توکیو هم تعداد بی سابقه ۴۷۲ مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شده است.

در حال حاضر میزان کل ابتلا به کرونا در ژاپن به ۳۹ هزار و ۹۶۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۵۵ تن در توکیو هستند.

در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در توکیو ژاپن،  مقامات این شهر تصمیم به کوتاه شدن ساعات کاری برخی از مشاغل گرفتند.

پیش از این به دلیل شیوع ویروس کرونا در ژاپن، المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدت یک سال به تاخیر افتاد اوج گیری مجدد این ویروس در ژاپن، بار دیگر احتمال تعویق یا لغو المپیک را مطرح کرده است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا (کووید-۱۹) بیماری واگیرداری است که ویروس تازه‌ کشف‌ شده کرونا باعث بروز آن می‌شود اکثر افرادی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، علائم خفیف تا متوسطی را تجربه می‌کنند و بدون نیاز به درمانی خاص بهبود می‌یابند.

ویروسی که باعث بروز کووید-۱۹ می‌شود عمدتاً از طریق ذرات تولیدشده در هنگام سرفه کردن، عطسه کردن، یا بازدم فرد مبتلا منتقل می‌شود این ذرات به ‌دلیل سنگین بودن در هوا معلق نمی‌مانند و به ‌سرعت روی زمین یا سطوح می‌افتند.

در صورت نزدیک بودن به فرد مبتلا به کووید-۱۹، با تنفس ویروس یا لمس کردن سطح آلوده و پس از آن لمس کردن چشم‌ها، بینی، یا دهان ممکن است به بیماری مبتلا شوید.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید