سرهنگ عباس مرادی سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت، از کشف ده‌ها دستگاه تابلوی برق و ۲ تن کابل برق شهری از یک باند خبر داد.

پشت پرده قطعی‌های مکرر برق در پایتخت

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ گویا قطعی برق این روزهای پایتخت صرفا مربوط به افزایش مصرف برق و فشار شبکه نیست و علت‌های دیگری نیز در ورای این قطعی‌ها وجود دارد. مقوله‌ای که در پشت آن افراد سودجویی قرار دارند که آرامش و حتی جان مردم را فدای منافع خود می‌کنند.

سرهنگ عباس مرادی، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت، در این خصوص گفت: در روزهای اخیر ده‌ها دستگاه تابلوی برق و ۲ تن کابل برق شهری از یک باند کشف شد که این افراد سودجو یکی از اصلی‌ترین عوامل‌ قطعی برق در غرب تهران بودند.

او افزود: این افراد پس از برش و سرقت کابل‌های برق با استفاده از دستگاه پوست کن اقدام به خارج کردن محتوای کابل‌ها کرده و آن‌ها را با قیمت ارزان‌تر به مال‌خرها می‌فروخته‌اند. عامل اصلی این باند روانه زندان شده و مال‌خرها نیز در یک عملیات پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مال‌خرها در این زمینه غالبا هویت سارقین را کتمان می‌کنند و یا از منشا اموال اعلام بی‌اطلاعی می‌کنند در صورتی که این افراد به خوبی همدیگر را می‌شناسند. وقتی فاکتوری وجود ندارد این امر واضح‌تر می‌شود.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری در خصوص خطرات این قبیل سرقت‌ها اذعان کرد: مواردی نیز در گذشته داشته‌ایم که سارق در حین سرقت کابل برق دچار برق گرفتگی شده و جان باخته و این افراد علاوه بر به خطر انداختن جان خود، جان و اموال مردم ساکن آن مناطق را نیز به خطر می‌انداختند.

سرهنگ مرادی همچنین در خصوص کشف نوع خاصی اسلحه توسط پایگاه دهم پلیس امنیت تهران گفت: در یک عملیات پلیسی خودکارهایی کشف شده که مسلح می‌شوند و همچون اسلحه سوزن داشته و قابلیت شلیک کردن دارد. در این رابطه نیز چند نفر دستگیر شدند و تحقیقات در خصوص این افراد ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید