حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز اعلام کرد طرح سوال از رئیس جمهور به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع شود.

سوال از رئیس جمهور به کمیسیون‌ها ارجاع شود

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس، گفت: ۲۰۰ نفر از نمایندگان از رئیس جمهور سوال کردند که بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی این اقدام باید هر چه زودتر انجام شود. در مورد رئیس جمهور نباید بیش از یک ماه فاصله بیفتد در حالیکه هنوز به کمیسیون ها ارجاع نشده است.

وی افزود: هیات رئیسه باید سوال یا سوالات را در اسرع وقت به کمیسیون های تخصصی ارجاع کنند. چه مصلحتی بزرگتر از این وجود دارد. وقتی مردم مشکلات عدیده اقتصادی دارند و شاهد نوسانات بی رویه قیمت ارز و مسائلی از این قبیل هستیم آیا رئیس دولت و رئیس جمهور نباید بعد از سه ماه در مجلس حاضر شوند و به سوالات پاسخ دهند؟

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: ما صحبت های آقا در دیدار ویدئو کنفرانسی را فراموش نکردیم. ایشان فرمودند نقش نظارتی مجلس را مهم می دانم که نقشی اساسی و حیاتی است و نباید به آن بی توجهی شود ولی باید با متانت و خردمندانه این نقش ایفا شود.

میرتاج الدینی اضافه کرد: از هیات رئیسه می خواهم این موضوع را در جلسه خود مطرح کنند و بلافاصله آن را به کمیسیون ها ارجاع دهند. این روند حداقل دو سه هفته طول می کشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: امیدواریم وقتی رئیس جمهور برای پاسخ دادن به سوالات نمایندگان به مجلس می آیند با معاون اول بیایند. آقای جهانگیری زمانی می گفت شب می خوابیم و صبح بیدار می شویم قیمت ارز بالا می رفت حالا ایشان پاسخ دهند چرا در دوره آنها اینطور شده است؟.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این تذکر گفت: در ماده ۲۱۰ اصل سوال از رئیس جمهور و الزام پاسخگویی مدیران اجرایی امری ضروری است و هیات رئیسه هم از آن استقبال می کند همچنان که تعدادی از امضا کنندگان از اعضای هیات رئیسه هستند ولی باید ملاحظات جدی در مورد وضعیت کشور داشت.

وی افزود: هیات رئیسه به دنبال تمهید مقدمات است. شاید متون و مستندات هم باید کاملتر شود تا سیر طبیعی خود را طی کند اما اینطور نیست که ما آن را از دستور کار خارج کرده باشیم. ان شاءالله در مسیر درست قرار می گیرد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید