به خاطر داشته باشید، اگر پزشک شما را از ایجاد رابطه جنسی در دوران بارداری منع کرد، این شامل هر چیزی است که موجب مقاربت و ایجاد ارگاسم شود.

 رابطه جنسی در دوران بارداری؛ چه زمانی نزدیکی خطر ساز است؟

سلام نو پلاس: اگر بارداری عادی و بدون مشکلی داشته باشید، رابطه جنسی در دوران بارداری برای شما مشکلی ایجاد نمی کند. نفوذ و حرکت مقاربتی به کودکی که توسط شکم و دیواره عضلات رحم محافظت شده آسیبی نمی رساند. از طرفی کودک تحت تاثیر مایعات کیسه آمنیوتیک نیز قرار دارد. البته هنوز هم، برخی پزشکان توصیه میکنند، برای احتیاط بیشتر در هفته های آخر بارداری از برقراری رابطه جنسی اجتناب شود، زیرا هورمون های منی به نام پروستاگلاندین ها می توانند انقباضات رحمی  را تحریک کنند و موجب زایمان زودرس شوند. اما برخی دیگر از پزشکان معتقدند که انقباضات ارگاسم مانند انقباضات زایمان نیست و پروستاگلاندین های موجود در مایع منی، تغییری در زمان زایمان ایجاد نمی کنند، زیرا ژلی که در القاء زایمان، دهانه رحم را تحت تاثیر قرار می دهد، نیز حاوی پروستاگلاندین ها است. گاهی برخی علایم و شرایط پزشکی موجب می شود تا پزشک فرد را از برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری منع کند. در زیر به این علایم اشاره شده است.

· فرد در معرض خطر سقط جنین باشد یا سابقه سقط جنین در گذشته داشته باشد.

· فرد  در معرض خطر زایمان زودرس قرار داشته باشد.

· بدون علت مشخص خونریزی، ترشحات یا گرفتگی واژن اتفاق بیافتد.

· کیسه آمنیوتیک سوراخ شده  یا غشای اطراف آن پارگی داشته باشد.

· دهانه رحم زودتر از موعد مقرر باز شده باشد.

· جفت پایین آمده باشد.

به خاطر داشته باشید، اگر پزشک شما را از ایجاد رابطه جنسی در دوران بارداری منع کرد، این شامل هر چیزی است که موجب مقاربت و ایجاد ارگاسم شود.

رابطه و میل جنسی در دوران بارداری به چه صورت است؟

تجربیات هر زن، از جمله احساس او در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری متفاوت است. بارداری یک تجربه منحصر به فرد برای همه زنان است. براساس مطالعات متعدد، بسیاری از خانم ها در سه ماهه سوم کاهش علاقه، راحتی و تمایل را نسبت به ایجاد رابطه نشان می دهند، این ممکن است به دلیل  خستگی و مشکلات دوران بارداری باشد. گاهی نیز طرز فکر و نگرانی های فرد بر روی ایجاد رابطه جنسی او در این دوران تاثیر می گذارد. برای برخی، میل جنسی در دوران بارداری از بین می رود. زنان دیگر احساس عمیق تری نسبت به ایجاد رابطه و میل جنسی دارند و هنگام بارداری این احساس در آنها برانگیخته می شود. طبیعی است که در دوران بارداری، میل جنسی تحت تاثیر هورمون های بدن قرار بگیرد. درباره احساسات خود با شریک زندگیتان صحبت کنید.  شاید لازم باشد نوع رفتار جنسی در این دوران تغییر پیدا کند. در مورد رفتاری صحبت کنید که کم خطر و تحریک کننده باشند.

بعد از ماه چهارم بارداری از دراز کشیدن روی پشت در هنگام مقاربت خودداری کنید. دراز کشیدن به پشت در دوران بارداری، خطرات زیادی برای کودک به همراه دارد. زیرا مانع اکسیژن رسانی صحیح به نوزاد شده و عواقب جبران ناپذیری را موجب می شود. برای راحت تر شدن رابطه جنسی در دوران بارداری ، سعی کنید در کنار هم دراز بکشید. یا روی یک مبل راحت به صورت قائم بنشینید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید