جمهوری خواهان امیدوارند بایدن به خاطر سن بالا در برابر شومن تمام عیاری مثل ترامپ ضعیف ظاهر شود و نه تنها ضعف شخصیتی خود را آشکار کند بلکه مشخص شود که برنامه خاصی برای اداره کشور ندارد. آن‌ها امیدوارند ترامپ با توسل به این نقاط قوت و ضعف بتواند فاصله پیش آمده با بایدن در نظر سنجی‌های موجود را به سرعت پر کند.

بایدن از مناظره انتخاباتی با ترامپ کنار می‌کشد؟

سلام نو – سرویس بین الملل: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین انتخابات‌های جهان است، انتخاباتی که مراحل و تشریفات بسیاری دارد که بخش مهمی از آن به مناظره نامزدهای نهایی ریاست جمهوری بر می‌گردد، مناظره‌هایی مثل مناظره‌های بوش و ال‌گور، مناظره‌های اوباما و مک‌کین و مناظره‌های کلینتون و ترامپ که جذابیت رسانه‌ای خاصی داشت.

این مناظره‌ها نه تنها از نظر فرمی برای رسانه‌های آمریکایی جذاب و مخاطب آور است بلکه نقطه‌ای است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌توانند به سبد رای حریف حمله کنند، برنامه‌های خود را ارائه دهند و نتیجه انتخابات را تغییر دهند.

حالا با نهایی شدن حضور ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا این مناظره‌ها اهمیتی بیش از همیشه یافته، اهمیتی که به خاطر کم رمق شدن کمپین‌های حضوری به خاطر کرونا و رقابت شدید بایدن با رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید و در پیش بودن او در آمارها اهمیتی بسیار بیش از همیشه یافته.

جمهوری خواهان امیدوارند بایدن به خاطر سن بالا در برابر شومن تمام عیاری مثل ترامپ ضعیف ظاهر شود و نه تنها ضعف شخصیتی خود را آشکار کند بلکه مشخص شود که برنامه خاصی برای اداره کشور ندارد. آن‌ها امیدوارند ترامپ با توسل به این نقاط قوت و ضعف بتواند فاصله پیش آمده با بایدن در نظر سنجی‌های موجود را به سرعت پر کند.

در آن سوی میدان اما نظرها متفاوت است. برخی از اعضای کمپین بایدن و بخشی از دموکرات‌ها معتقدند لغو مناظره‌ها به نفع بایدن است، در حالی که گروهی دیگر از دموکرات‌های ساکن کنگره گفته‌اند که بایدن نباید از مناظره با دونالد ترامپ در فصل پاییز ترس و هراس داشته باشد.

الیزابت وارن سناتور ماساچوست که در انتخابات داخلی حزب دموکرات به نفع بایدن کنار کشید، در این‌باره گفت: ما برای مدت طولانی مناظرات ریاست جمهوری داشته‌ایم و این یک راه برای مردم در سراسر کشور است تا بتوانند در عمل نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را ببینند و وعده‌های آنها را ارزیابی نمایند. می‌دانم که جو بایدن همان چیزی را که هست نشان خواهد داد و امیدوارم مردم آمریکا این شانس را داشته باشند که آن را ببینند.

ولی جو لاکهارت، استراتژیست مشهور حزب دموکرات و سخنگوی سابق کاخ سفید در دولت اوباما به شدت با حضور بایدن در مناظره انتخاباتی با ترامپ مخالفت کرده است. او و همفکرانش معتقدند که بهترین حالت برای بایدن ادامه حالت فعلی است که شامل سکوت در برابر ترامپ است که منجر به تکرر اشتباهات او می‌شود.

به باور این گروه شومنی مثل ترامپ با توسل به دروغ در مناظرات میدان را به دست می‌گیرد و شانس پر کردن فاصله پیش آمده در نظر سنجی‌ها را به طور جدی به دست می‌آورد.

روزنامه نیویورک تایمز طی یادداشتی به قلم الیزابت درو خواستار لغو مناظرات به دلایل بهداشتی و سیاسی شد و نوشت که مناظرات نقش بیش از اندازه‌ای در انتخابات دارند. او مناظرات را شوی ترامپ دانست که با آن افکار عمومی را منحرف می‌کند و تاکید کرد که مناظرات بایدن و ترامپ باید لغو شود، چون ترامپ از "این مناظره به عنوان ابزاری برای جلب توجه استفاده خواهد کرد".

ترامپ و حامیانش چنین اظهار نظرهایی را به طور طبیعی به عنوان ضعف بایدن قلمداد می‌کنند. به عنوان نمونه ترامپ با اشاره به اصرار برخی دموکرات‌ها به لغو مناظره‌ها گفت: بایدن نمی‌تواند صحبت کند. هیچ کس صدایش را نمی‌شنود. هر وقت صحبت کند، نمی‌تواند دو تا جمله سر هم کند. منظورم این است که این مرد نمی‌تواند صحبت کند.

با وجود تمام این حرف و حدیث‌ها به نظر می‌رسد بایدن قصد کنار کشیدن از مناظرات را ندارد. سخنگوی کارزار انتخاباتی جو بایدن در موضعی نسبت به حرف‌های مطرح شده درباره مناظره‌های انتخاباتی تاکید کرد که "معاون رئیس جمهور سابق آمریکا منتظر رویارویی با ترامپ در هر ۳ مناظره انتخاباتی است که از سوی کمیسیون مناظرات ریاست جمهوری تنظیم شده است".

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید