شیوع ویروس کرونا که خیلی از صنوف را درگیر خود کرده است، اما همچنان صنعت سینما در سراسر جهان با ظرفیت پنجاه درصدی مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت پنجاه درصدی سینماهای جهان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در حالی که روند افزایشی شیوع ویروس کرونا، سینماهای برخی کشورها را بار دیگر به تعطیلی کشانده اما در مجموع ۵۰ درصد از سینماهای جهان در حال حاضر فعال هستند.

کمپانی انگلیسی «Gower Street Analytics» که در زمینه تحلیل بازار صنعت سینمای جهان فعال است، اعلام کرد شیوع مجدد ویروس کرونا در برخی مناطق چون ایالت کالیفرنیا، ایالت ویکتوریای استرالیا و کشور هنگ‌کنگ موجب تعطیلی مجدد سالن‌های سینما شده اما با این وجود در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد از سالن‌های نمایش فیلم در سراسر جهان فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

در این گزارش آماده است که در آخر هفته گذشته سالن‌های سینما که تشکیل‌دهنده ۴۸ درصد از گیشه جهانی می‌شوند فعال بوده‌اند که از افزایش بازگشایی سینماها در مقایسه با آمار ۴۱ درصدی هفته گذشته آن حکایت دارد.

در تاریخ ۱۸ جولای و پیش از بازگشایی سینماها در چین، تنها ۲۸ درصد از سالن‌های سینمای جهان به نمایش فیلم می‌پرداختند.

اغلب سینماها در جهان اکنون با محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی فعال هستند و بنا بر اعلام کمپانی «Gower Street Analytics» مجموع فروش گیشه جهانی سینما در هفته گذشته به ۹۰ میلیون دلار رسیده است.

چین که دارای بیشترین سالن‌های نمایش فیلم در جهان است، همچنان در فرآیند بازگشایی سینماها قرار دارد و اکنون ۷۳ درصد از گیشه سینمای این کشور مشغول به کارند؛ اما چین تنها کشوری نیست که سهم بزرگی در افزایش تدریجی فروش سینما داشته و بریتانیا و روسیه نیز با بازگشایی سینماهای زنجیره‌ای شاخص خود نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

چین دومین بازار بزرگ سینمایی جهان است اما امسال به دلیل بحران جهانی کرونا نزدیک به شش ماه ناگزیر به تعطیل سینماها شد و در نتیجه ۴.۸ میلیارد دلار از محل درآمدهای سالانه سینمایی خود را از دست داده و پیش بینی می شود مجموع فروش سالانه سینمای این کشور آسیایی در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال گذشته میلادی با کاهش چشمگیر ۹۴ درصدی رو به رو شود.

سینماهای آمریکای شمالی نیز همچنان تحت تاثیر شدید شیوع ویروس کرونا قرار دارند و تعداد سالن‌های فعال سینمایی طی هفته گذشته در این کشور کاهش یافت. ایالت کالیفرنیا بار دیگر سالن‌های سینمایی سربسته را تعطیل کرد و تعداد سینماهای آمریکا که هفته گذشته آمار فروش ارائه دادند به ۹۵۰ سینما رسیده است. کانادا نیز در حال حاضر ۲۰۰ سینمای فعال دارد.

پیش‌بینی می‌شود فروش گیشه سینمای آمریکا در سال جاری میلادی، ۴.۷ میلیارد دلار کمتر از متوسط فروش سه سال گذشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید