کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دومین روز خود را نیز پشت سر گذاشت و امروز پایان می یابد.

امروز پایان دغدغه های داوطلبان کنکور ارشد ۹۹

 به گزارش سلام نو به نقل از فارس، کنکورهای دکتری، کارشناسی ارشد و کنکور سراسری امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با چندین بار تعویق در حال برگزاری است؛ اما همچنان شاهدیم داوطلبانی در پی به تعویق افتادن یا لغو برگزاری آزمون‌ها از جمله کنکور سراسری هستند. 

 این داوطلبان عنوان می‌کنند با وجود اینکه ذرات ویروس کرونا تا مدتی به صورت معلق در هوا و فضای بسته باقی می‌ماند لذا کولر و سایر وسایل سرمایشی خود محرکی برای جابجایی ویروس در فضاست و تجمع داوطلبان جلوی درب حوزه‌های امتحانی عامل مهم دیگری در شیوع این ویروس است.

از طرفی می‌گویند تحمل ماسک روی صورت در فصل گرما بیش از یک ساعت موجب التهاب پوستی و خارش می‌شود و ضمن برهم زدن تمرکز داوطلبان کنکور باعث می‌شود خیلی از افراد نسبت به در آوردن ماسک خود اقدام کنند که البته استفاده نکردن از ماسک توسط بسیاری از مردم در انظار عمومی و به خصوص افراد مبتلا به کرونا در حال حاضر به علت تنگی نفس و خارش و التهاب پوستی ناشی از استفاده ماسک خود گویای احتمال زیاد وقوع فاجعه کرونایی به واسطه برگزاری آزمون‌های حضوری است.

اما با این اوصاف آزمون دوره دکتری (Ph.D) روز پنج‌شنبه ۹ مرداد ماه با تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ نفر که برای شرکت در آزمون دکتری امسال ثبت نام کرده بودند در سراسر کشور برگزار شد و کارنامه اولیه آن نیز دهه اول شهریور ماه منتشر خواهد شد. 

همچنین  آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۹ نیز از روز گذشته ۱۶ مرداد آغاز و تا ۱۸ مرداد ماه در سه روز متوالی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌های اجتماعی در حال برگزاری است. 

ظریفی‌راد، بازرس وزارت بهداشت در شمال تهران نیز درباره نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و همچنین نظارت وزارت بهداشت در حوزه‌های برگزاری آزمون می‌گوید که طبق بررسی‌های به عمل آمده آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ فاصله گذاری اجتماعی در حوزه‌های امتحانی رعایت شده است و تا الان که بازرسان ما از حوزه‌های برگزاری آزمون بازرسی کردند که هیچ مورد تخلفی در این خصوص وجود نداشت.

وی می‌افزاید: در آزمون کارشناسی ارشد تمامی داوطلبین حاضر در جلسه از ماسک استفاده کردند و حتی داوطلبینی که ماسک فیلتر دار داشتند در ورودی حوزه‌ها ماسک بدون فیلتر تحویل گرفتند و حتی ماده گندزدایی در اختیار تمامی داوطلبین قرار گرفته است. به طوری که تمامی صندلی‌های داوطلبین قبل از برگزاری آزمون گندزدایی و ضدعفونی شدند.

ظریفی تاکید کرد که خوشبختانه تمامی موارد جزیی اجرای پروتکل‌های بهداشتی با دقت و سختگیری بیشتری در آزمون کارشناسی ارشد اجرایی شد و حتی حوزه‌هایی که گاها پنجره‌های بسته داشتند ما تلاش کردیم این پنجره‌ها باز باشند و تا این لحظه هیچ موردی در اجرای این پروتکل‌ها وجود نداشته و بازرسان بهداشت محیط در سراسر کشور از این حوزه‌ها بازدید می‌کنند و تمامی ساختمان‌های حوزه‌ها مورد بررسی بازرسان ما قرار می‌گیرند و اگر نقصی داشته باشد را برطرف و مواردی هم که نیاز به تذکر داشته باشد را مورد توجه قرار می‌دهند.

اما با این وجود داوطلبان کنکور سراسری نیز باید بدون در نظر گرفتن  شیوع ویروس کرونا و دل‌نگرانی‌ها روزهای باقی مانده تا شروع آزمون را سپری کنند و بدون دغدغه سعی در جمع‌بندی دروس و تست‌زنی خود داشته باشند.

 ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور سراسری می‌گوید: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون سراسری در بخش هایی سخت تر و در بخش هایی ساده تر است. آزمون کارشناسی ارشد در ۸۰ شهر و آزمون سراسری در ۴۰۰ شهر برگزار می شود. اما تعداد داوطلبان کنکور سراسری بیشتر و به تبع تعداد حوزه ها نیز بیشتر است. همچنین رفتار داوطلبان کنکور با رفتار داوطلبان دکتری و ارشد متفاوت خواهد بود.

همچنین وی با اشاره به تفاوت های پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری ادامه می‌دهد: فاصله صندلی ها به دو متر افزایش یافته و سعی می کنیم از فضاهای بزرگ مانند مصلاها و ورزشگاه ها که فضاهای باز و استاندارد هستند، استفاده کنیم.

خدایی اضافه می‌کند: به داوطلبان کنکور پک بهداشتی داده می‌شود و مسئله ما بحث خانواده‌ها در خارج از حوزه است که قرار است از همکاران بسیج در این زمینه برای جلوگیری از ازدحام خانواده‌ها و رعایت الزامات بهداشتی کمک بگیریم حتی  ۱۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی در کنکور سراسری فعالیت خواهند کرد و امیدواریم با ایجاد جو اعتماد بتوانیم کنکور سراسری را به خوبی برگزار کنیم.

کنکور سراسری همه ساله در تیرماه برگزار می‌شود اما امسال با شیوع ویروس کرونا این آزمون چندین بار به تعویق افتاده و نگرانی‌هایی را برای داوطلبان و خانواده‌هایشان به دنبال داشته است ولی در این میان کنکورهای دکتری و کارشناسی ارشد با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی برگزار شد؛ بنابراین داوطلبان کنکور سراسری نیز در روزهای پایانی و نزدیک کنکور با همراهی خانواده‌ها دغدغه ویروس کرونا را نداشته باشند و سعی در جمع‌بندی تست‌زدن و آزمون‌های آزمایشی خود کنند.

 به گزارش فارس، کنکور سراسری سال ۹۹ روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه در سراسر کشور با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید