در این جا هفت مورد در حوزه شغلی وجود دارد که در دنیای پس از کرونا به آن ها نیاز خواهید داشت.

۷ تغییر شغلی که در دنیای پس از کرونا به آن ها نیاز خواهید داشت

سلام نو پلاس: چند نفر از شما در طی بحران کرونا، در خانه کار می کنید؟ اگر بتوانیم یک روال کاری درست را در خانه داشته باشیم و تمام تلاش خود را برای بهینه سازی وقت خود انجام دهیم، کار کردن در منزل اصلا هم بد نیست. اما بسیاری از افراد مایل به بازگشت به شرایط عادی کار خود هستند، زیرا آن ها نگرانند که کار کردن از خانه باعث ایجاد مشکلات بین زندگی حرفه ای و شخصی آن ها شود.

۱. مهارت

اگر می خواهید در بازار کار رو به کاهش همچنان موفق بمانید، باید قدرت همگام شدن با شرایط مختلف را داشته باشید و مهارت های خود را سازگار کنید و انعطاف پذیر باشید.

۲. دانش فنی

این بیماری همه گیر بسیاری از مشاغل را مجبور کرده است تا در استراتژی های خود تجدید نظر کنند و بیش تر بر دارایی های دیجیتالی خود تمرکز کنند که می توان از راه دور مدیریت کرد. این امر برای بیش تر کارمندان چه معنی دارد؟ این به معنای به دست آوردن مهارت های ضروری فناوری است. بنابراین چه در یک کارخانه، چه یک خانه، رسانه یا یک شرکت حسابداری کار کنید، باید با ابزارهای فنی آشنایی داشته باشید که به شما امکان می دهد کارآمد بمانید.

۳. خلاقیت و نوآوری

تخصص، خلاقیت و نوآوری شما جایگاه شغلی شما رقم می زنند. روش های مبتکرانه ای را برای فروش محصولات خود به کار بگیرید تا درآمد شما افزایش یابد.

۴. تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی

برای این که هر شغلی آینده موفقی داشته باشد، نیاز به تفکر انتقای دارد. این امر به معنی گروهی از افراد ماهر است که می توانند اطلاعات را به صورت عینی ارزیابی کنند، روند بازار جهانی را درک کنند و از این اطلاعات مهم برای کمک به پیشبرد مشاغل خود در هنگام تصمیم گیری های آگاهانه در تجارت استفاده کنند.

۵. مدیریت

یکی از تغییرات قابل پیش بینی که در کار، هماهنگی از راه دور و کار از خانه به وجود خواهد آمد، رعایت پروتکل های اجتماعی است. این امر باعث می شود به متخصصانی که مهارت های قدرتمند رهبری دارند نیاز داشته باشیم تا یک تیم با انگیزه تشکیل دهند و در مواقع بحران، همکاری و عملکرد صحیحی داشته باشند.

۶. هوش هیجانی

برای این که یک مدیر و رهبر خوب باشید، باید دارای سطح بالایی از هوش هیجانی باشید. اما این به چه معنی است؟ هوش هیجانی به معنی توانایی آگاهی و بیان برخی موارد حساس، کنترل خوب بر احساسات و توانایی درک وضعیت عاطفی و ایجاد یک محیط کاری منسجم و احترام آمیز است.

۷. متعهد به یادگیری مادام العمر

براساس گزارشی از مجمع جهانی اقتصاد با عنوان آینده کارها، چهارمین انقلاب صنعتی شامل رباتیک پیشرفته و حمل و نقل مستقل، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، مواد پیشرفته، بیوتکنولوژی و ژنومیک خواهد بود. یک سوم یا ۳۵ درصد مهارت های شغلی که امروزه ضروری تلقی می شوند، در پنج سال آینده دیگر کارآمد نخواهند بود. بنابراین تنها راه موفقیت در این بازار کار رقابتی، افزایش مهارت ها و یادگیری دائمی است. شما باید فعال باشید و یک تلاش آگاهانه برای یادگیری و درک کار خود داشته باشید و برای ارتقاء مهارت های خود تلاش کنید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید