گاها جوش ها و مکان رویش آن ها به قدر مهم و چالش برانگیز می شود که نیاز به نحوه درمان آن ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

بررسی انواع جوش صورت و نحوه درمان آنها

سلام نو پلاس: جوش صورت به دو شکل التهابی و غیر التهابی روی پوست ظاهر می شود. در زیر به انواع جوش صورت اشاره شده است.

جوش های صورت غیر التهابی

جوش های صورت غیر التهابی شامل جوش های سرسیاه و سرسفید هستند. آنها معمولاً متورم نیستند. همچنین به درمانهای بدون نسخه (OTC)  به خوبی پاسخ می دهند.

· جوش های سر سیاه:  برجستگی های کوچک سیاه یا زردی هستند که روی پوست ایجاد می شوند.جوش های سرسیاه وقتی اتفاق می افتند که منافذ با ترکیبی از سبوم و سلول های مرده پوست مسدود شوند. پوشش داخلی فولیکول مو باعث ایجاد رنگ سیاه آنها می شود.

نحوه درمان: اسید سالیسیلیک اغلب برای جوش و آکنه های غیر التهابی مانند جوش های سر سیاه توصیه می شود. این ماده به طور طبیعی سلول های مرده پوستی را که منجر به ایجاد جوش های سرسیاه می شوند، از بین می برد. به دنبال پاک کننده ها، تونرها و مرطوب کننده های حاوی اسید سالیسیلیک باشید.

· جوش های سر سفید: از دیگر انواع جوش صورت هستند که  ظاهری مشابه جوش های سر سیاه دارند، اما سفت تر می باشند و هنگام فشردن چرک یا عفونت از آنها خارج می شود.

نحوه درمان: جوش های سر سفید دشوار است، زیرا منافذ آنها بسته شده است. محصولات حاوی اسید سالیسیلیک می توانند مفید باشند. رتینوئیدهای موضعی بهترین نتایج را برای این نوع از جوش ها به همراه دارند. در حال حاضر، آداپالن ( دیفرفرین ) به عنوان یک رتینوئید برای درمان این نوع جوش ها تجویز می شود.

جوش های صورت التهابی

سبوم و سلولهای مرده پوست به  تشکیل جوش های صورت التهابی کمک می کنند، اما باکتری ها همچنین می توانند در انسداد منافذ نقش داشته باشند. باکتریها می توانند باعث ایجاد عفونت در اعماق سطح پوست شوند. این ممکن است منجر به لکه های دردناک شود که خلاص شدن از آن دشوار است. در زیر به انواع جوش صورت التهابی اشاره شده است.

· پاپول ها: برجستگی های کوچک قرمز رنگ روی پوست صورت هستند که با فشار دادن آنها ممکن است احساس درد کنید. پاپول ها از دیگر انواع جوش صورت هستند که منافذ باز ندارند و به راحتی نمی توان مرکز انتشار آنها را دید . مگر اینکه تحت تاثیر سایر جوش ها مانند جوش های سر سفید یا سر سیاه قرار بگیرند.

· ندول ها: شبیه به پاپول ها هستند. سر ندول ها در مرکز به دلیل عفونت یا چرک سفید است. ندول ها در اعماق پوست صورت رشد می کنند و گاهی بسیار ملتهب و دردناک می شوند.

· پوستول ها:  توده های بزرگ و سخت که در زیر سطح پوست ایجاد می شوند و می توانند دردناک باشند. مرکز این نوع جوش ها به دلیل چرک و عفونت سفید رنگ می باشد.

· کیست: از شدیدترین انواع جوش صورت کیست است. آنها توده های پر از چرک شبیه جوش ها هستند  و در اعماق پوست رشد می کنند و بیشترین خطر ایجاد زخم دائمی را دارند.

نحوه درمان انواع جوش های التهابی

محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید ممکن است به کاهش تورم و خلاص شدن از شر باکتری های موجود در پوست کمک کنند. اینها همچنین می توانند سبوم اضافی را از بین ببرند. پزشک شما برای درمان جوش های صورت التهابی ممکن است یک آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی به همراه بنزوئیل پراکسید تجویز کند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید