وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد به علت نامشخص بودن وضعیت در لبنان، رخدادهای این کشور را از نزدیک دنبال می‌کند.

فرانسه: اوضاع لبنان را از نزدیک دنبال می‌کنیم

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، شبکه ماهواره‌ای العربیه در خبری فوری اعلام کرد، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای در واکنش به رخدادهای شنبه شب در لبنان تاکید کرد که وضعیت لبنان نامشخص است و شرایط را از نزدیک دنبال می‌کند.

لبنانی‌ها روز شنبه در بیروت تظاهراتی را تحت عنوان "روز حساب" برای اعلام خشم خود علیه مسؤولان این کشور در پی انفجار اخیر در بندر بیروت که بیش از ۱۵۰ کشته و هزاران زخمی داشت، به پا کردند.

در جریان این اعتراضات، درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی شکل گرفت و تظاهرکنندگان به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند در مقابل نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند، معترضان به ساختمان سه وزاتخانه اقتصاد، امور خارجه و محیط زیست یورش برده و یکی از دفاتر وزارت اقتصاد را آتش زدند.

دستگاه امنیتی لبنان با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به اینکه خشم شدید تظاهرکنندگان را درک می‌کند از آنها خواست خویشتنداری کرده و به دور از هر گونه خشونت و آسیب زدن به اموال عمومی و شخصی و یا آسیب رساندن به نیروهای امنیتی که در حل انجام وظیفه خود در برقراری و حفظ امنیت و نظم هستند، به شکلی متمدنانه و مسالمت‌آمیز اعتراض خود را بیان کنند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید