ولودومیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد این کشور به خود اجازه نمی‌دهد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دخالت کند.

رئیس‌جمهور اوکراین: در انتخابات آمریکا دخالت نمی‌کنیم

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، روز یکشنبه به نقل از ولودومیر زلنسکی نوشت: اوکراین به خود اجازه نداده و نمی‌دهد که در انتخابات (ریاست جمهوری ۲۰۲۰) دخالت کرده و به اعتماد و همکاری صمیمانه با امریکا لطمه وارد کند. کنار ماندن از سیاست داخلی آمریکا به خصوص انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور، موضوع امنیت ملی اوکراین است.

وی افزود: هرگز و تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست که در انتخابات یک کشور دیگر مداخله کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین از سیاستمداران این کشور خواست تا از هر گونه اقدامی که می‌توان به انتخابات آمریکا ربط داد پرهیز کرده و به دنبال حل مشکلات سیاسی، تجاری یا شخصی خود نباشند.

زلنسکی نوشت: آوازه اوکراین ارزشی بسیار فراتر از معروفیت هر یک از سیاستمدارانمان دارد.

زلنسکی چند روز پیش به رویترز گفته بود که امیدوار است حمایت واشنگتن از کی یف فارغ از پیروز انتخابات ۱۳ آبان قدرتمند باقی بماند.

سال گذشته ، فاش شدن یک تماس تلفنی جنجالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با زلنسکی ، موجب ایجاد یک موج رسانه ای گسترده در جهان شد. گویا در آن تماس تلفنی، ترامپ با هدف تخریب جو بایدن رقیب انتخاباتی خود در انتخابات 2020،  از  زلنسکی خواسته بود تا احتمال فساد اقتصادی پسر جو بایدن را پیگیری کند. پسر بایدن برای یک شرکت انرژی در اوکراین کار می‌کرد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید