۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 55163396

سیمین بابایی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران همچنان در پیک نخست بیماری کرونا قرار دارد و در موج اول توانستیم بیماری را کنترل کنیم.

کرونا حداقل تا ۱۴۰۰ با ما می ماند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مازندران همچنان در پیک نخست بیماری کووید 19 قرار دارد و در این پیک شاهد دو موج افزایش بودیم، گفت: بیماری از بین نمی رود بلکه روند آن کم شده یا ثابت می ماند و حداقل این حالت تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

سیمین بابایی با اشاره به اینکه هنوز پیک نخست بیماری کووید ۱۹ در مازندران به پایان نرسیده است، اظهار کرد: با وجود آنکه در پیک نخست، توانستیم بیماری کووید ۱۹ را کنترل و کاهش دهیم، مجددا در مرحله بعدی یا همان تیرماه، اوج گیری ویروس کرونا را شاهد بودیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا روند شیوع کرونا در مازندران افزایشی است و این روند تا چه ماهی ادامه دارد، گفت: روند افزایشی شیوع کرونا به دلیل برداشتن محدودیت ها پس از فاز نخست بیماری کووید ۱۹ بوده است، ما در اول اسفندماه پیک بیماری را داشتیم اما رعایت های فردی و قرنطینه باعث کاهش بیماری و کنترل کووید ۱۹ شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به اینکه کدام مراکز خدماتی بیشتر عامل انتشار ویروس کرونا هستند، تصریح کرد: منظور از تحت کنترل بودن بیماری همان تعداد بیماران بر اساس ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات بیمارستانی است که می توان بیماران را تحت پوشش قرار داد اما پس از برداشتن محدودیت ها و بازگشایی مجدد تالارها، تجمعات، مراسمات و مسافرت ها و... کرونا آغاز شد و انتقال انسان به انسان زیادتر، شیوع آن بیشتر و ویروس فعال‌تر شد.

بابایی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش شیوع ویروس کرونا بسیار ضروری است، تاکید کرد: ما باید به ۴ اصل مهم توجه ویژه داشته باشیم، اولین اصل، در خانه ماندن و عدم شرکت در تجمعات کوچک، بزرگ و مناسبت ها است، دومین مورد، استفاده از ماسک به روش صحیح آن هم در هر جایی بیرون از خانه یا خانه هایی که بیمار کرونایی در آنجا حضور دارند است، همچنین رعایت فاصله فیزکی و توجه به رعایت بهداشت فردی و شستن مرتب دست باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که راه محدود کردن فعالیت و اصرگذاری این ویروس چیست، گفت: راه محدود کردن این ویروس به فرد بستگی دارد، فرد باید بخواهد که خود را محدود کند، تماس ها کم شود و در صورت ضروری نبودن کاری، از منزل خارج نشود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: روند این بیماری در حال حاضر ثابت شده و رشد آن تقریبا کم شده است، بیماری از بین نمی رود بلکه روند آن کم شده یا ثابت می ماند و حداقل این حالت تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و با همکاری مردم می توان آن را کنترل کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید