سازمان جهانی بهداشت به رونمایی از واکسن جدید کرونای روسیه واکنش نشان داد.

واکنش سازمان جهانی بهداشت به واکسن ضد کرونای روسی

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: ما در حال رایزنی با روسیه درباره واکسنی هستیم که این کشور امروز به طور رسمی آن را برای مبارزه با ویروس کرونا معرفی کرد.

سخنگوی این سازمان تاکید کرد: با مقامات بهداشتی روسیه به طور پیوسته در ارتباط نزدیک بوده و در حال بررسی صلاحیت واکسن کووید ۱۹ این کشور هستیم. با این وجود، تایید صلاحیت هر واکسنی از سوی سازمان جهانی بهداشت معیارهای بسیار سختگیرانه‌ای دارد و تمامی اطلاعات و داده‌ها درباره کارایی و ایمنی آن با دقت بررسی خواهد شد.

با این حال، مقامات سازمان جهانی بهداشت از تایید و یا رد واکسنی که روسیه برای مقابله با ویروس کرونا ساخته است اجتناب کردند. تایید و یا رد صلاحیت این واکسن نیازمند بررسی‌های بیشتر این سازمان است. تایید یک واکسن و یا دارو از سوی سازمان جهانی بهداشت دارای فرآیند طولانی است و این نهاد استانداردهای سختگیرانه‌ای برای این کار دارد.

سازمان جهانی بهداشت، سازمان غذا و داروی آمریکا و نیز سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپا، سه نهادی هستند که با استانداردهای بالا، می‌توانند کارایی و ایمنی یک واکسن یا داروی جدید را تایید کنند.

ساعاتی قبل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به طور رسمی از واکسن ویروس کرونا ساخت محققان این کشور رونمایی کرد. این واکسن از سوی موسسه گامالیا واقع در مسکو توسعه یافته است.  با این حال، هنوز آمار مربوط به تحقیقات درباره آزمایش موفقیت آمیز واکسن روسیه به مجامع علمی عرضه نشده است؛ همچنین مشخص نیست آیا فرآیند آزمایش انسانی واکسن کرونا به طور کامل طی شده است یا نه.

در حالی که آزمایش شماری از واکسن‌ها در جهان به مرحله سوم رسیده، روسیه به تازگی مرحله دوم آزمایش واکسن را به پایان رسانده بود. این کشور قرار است همزمان با واکسیناسیون کادر درمانی خود، مرحله سوم آزمایش واکسن کووید ۱۹ را انجام دهد.

دانشمندان روسی اعلام کردند علت موفقیت در عرضه سریع واکسن این است که آن‌ها از نسخه تعدیل شده واکسنی استفاده کرده اند که پیش‌تر برای بیماری‌های دیگر ساخته شده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید