رئیس جمهوری لبنان چهارشنبه در خصوص برآورد خسارت ناشی از نفجار ۱۴ مردادماه بندر بیروت توضیح داد.

میشل عون: انفجار بندر بیروت ۱۵میلیارد دلار خسارت زد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان چهارشنبه در خصوص برآورد خسارت ناشی از نفجار ۱۴ مردادماه بندر بیروت گفت که برآورد اولیه نشان می‌دهد که خسارت ناشی از این انفجار بیش از ۱۵ میلیارد دلار است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان  (NNA) عون این سخنان را در گفت‌وگوی تلفنی با "فیلیپ ششم" پادشاه اسپانیا بیان کرد.

رییس جمهوری لبنان افزود، برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که خسارت‌های مادی دیگری نیز وجود دارد و کشورش برای بازسازی مناطق آسیب دیده نیازمند مصالح ساختمانی است.

فیلیپ ششم نیز ضمن همبستگی اسپانیا با ملت لبنان اعلام کرد: ما پس از  این حادثه کمک‌های فوری ارسال کرده‌ایم و آمادگی ارائه کمک‌های بیشتری به لبنانی‌ها داریم.

وی افزود: کمک اسپانیا به لبنان یک وظیفه در قبال کشوری است که اهمیت زیادی در ثبات منطقه دارد و یک الگوی هم زیستی میان گروه‌های مختلف است و ما همچنان متعهد به حفظ حاکمیت و استقلال لبنان هستیم.

فیلیپ ششم همچنین به شرکت نیروهای اسپانیایی در نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان تحت نام یونیفل اشاره کرد و افزود که این نیروها، بزرگترین نیروی نظامی ما در خارج از کشور هستند.

شمار قربانیان انفجار بندر بیروت تاکنون به ۱۷۱ نفر رسیده، بیش از ۶ هزار نفر در این حادثه مجروح شدند و ۳۰ تا ۴۰ نفر نیز همچنان مفقود هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید