۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 55164680

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رسمیت شناختن رژیم صهیونسیتی توسط دولت امارات اعلام کرد از معامله قرن به توافق حقیر رسیدند.

از معامله قرن به توافق حقیر رسیدند

به گزارش سلام نو به نقل از ابنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره به رسمیت شناختن رژیم صهیونسیتی توسط دولت امارات، نوشت: از معامله قرن به توافق حقیر رسیدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد جمعه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر درباره به رسمیت شناخته شدن رژیم غاصب صهیونیستی توسط دولت امارات متحده عربی، افزود: از معامله قرن به توافق حقیر رسیدند؛ شناسایی اسرائیل توسط امارات!! کوهی که موش زایید!

وی با اشاره به حدیث امام علی(ع)، اضافه کرد: قد ارعدوا و ابرقوا و مع هذین الامرین الفشل؛ چونان تندر خروشیدند و چونان برق درخشیدند، اما پیش نرفتند و واپس‌خزیدند.

گفتنی است آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی روز پنجشنبه (23 مرداد 1399) با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

در این بیانیه مشترک آمده است: رژیم صهیونیستی در قبال عادی‌سازی روابط با امارات، برنامه الحاق اراضی فلسطینی را متوقف خواهد کرد.

در این بیانیه ادعا شده است: این توافق یک دستاورد تاریخی است و صلح در خاورمیانه را تقویت خواهد کرد.

از سوی دیگر، مقام‌های کاخ سفید اعلام کردند؛ این توافق در مکالمه‌ای تلفنی میان رییس جمهوری آمریکا، نخست وزیر اسرائیل و ولیعهد امارات متحده عربی حاصل شده است.

شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی نیز در توییتی نوشت: در پی تماس تلفنی با رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر اسرائیل، توافق شد تا اسرائیل الحاق اراضی فلسطینی را متوقف کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز در توییتی نوشت: امروز پیشرفتی بزرگ حاصل شد؛ توافق صلح تاریخی میان دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و امارات.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید