نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون عراق با محکوم کردن توافق امارات و اسرائیل از کشورهای عربی و اسلامی خواست آن را محکوم کنند.

کشورهای اسلامی توافق امارات و رژیم اسرائیل را محکوم کنند

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، «نوری المالکی»، نخست وزیر پیشین و رهبر ائتلاف دولت قانون عراق روز جمعه با محکوم کردن توافق امارات و رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی و اسلامی خواست آن را رد کنند.

المالکی در بیانیه ای نوشت که مراحل عملی پروژه «کمپ دیوید» در عادی سازی روابط صهیونیست ها و برخی دولت های عربی همچنان با سرعت تحقیرآمیز و ننگین ادامه دارد.

وی افزود: نظام سیاسی عرب با مسیر عادی سازی روابط خود با صهیونیست ها که روی خون اعراب و مسلمانان سوار شده اند و همچنان به غصب سرزمین و مقدسات ادامه می هند، از مرزهای ارزش های عربی و اسلامی عبور کرده است.
المالکی همچنین گفت: مسیر نزدیکی سیاسی و اقتصادی با صهیونیست ها خیانت به اعتقاد، خدا و مسلمانان است و گذر از ایثارگری ها و قربانی های سنگین در برابر افراط گرایی صهیونیستی و حملات مداوم و توطئه های آنها علیه عرب و مسلمانان و ادامه نقض آشکارا حقوق ملت فلسطین است.
نخست وزیر پیشین عراق ادامه داد: توافق نامه همکاری بین امارات و صهیونیست ها با همکاری آمریکایی ها، چیزی جز طرح بازگشت به تحکیم تحقیر و هدر دادن حقوق مشروع و شناخته شده بین المللی فلسطینی ها و اعراب نیست.
المالکی ادامه داد که در این مرحله از امارات متحده عربی انتظار نمی رفت که معامله قرن را تأیید کند تا نقشه منطقه را به نفع نهاد صهیونیستی تغییر داده شود.
رهبر ائتلاف دولت قانون عراق گفت: این مرحله نقض آشکار تصمیم های اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، سازمان غیرمتعهد و سایر سازمان های بین المللی است که حقوق مردم فلسطین را به پایتختی قدس شریف به رسمیت می شناسند و همچنین این نقض پیوند دین و برادری است که اعراب و مسلمانان را به هم پیوند داده است.
وی افزود: ما از کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم که در رد این فاجعه سیاسی صدای خود را بلند کنند و نیز از برادران مسلمان و عرب می خواهیم که این اقدام بسیار خطرناک را محکوم و برای جلوگیری از اجرای آن تلاش کنند.

پیشتر نیز شماری از شخصیت ها، گروه ها و مقام‌های سیاسی جهان اسلام به توافق میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط واکنش تند نشان داده بودند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با اسرائیل دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید