۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 55164839

از سال ۱۹۹۷ شبکه نتفلیکس که یکی از بزرگترین کمپانی‌های سازنده فیلم و سریال است فعالیتش را آغاز کرده.

معرفی ۲سریال محبوب‌ نتفلیکس

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین،این شبکه در سال ۲۰۱۷ دو سریال غیرانگلیسی زبان (یکی به زبان اسپانیایی و دیگری به زبان آلمانی) تولید و پخش کرده است که مورد استقبال بسیاری از تماشاگران قرار گرفت. تعداد بینندگان این دو سریال تقریباً با سریال‌های پرمخاطب این شبکه برابری می‌کند.

سریال La casa de papel که سریالی اسپانیایی است، در ایران با نام «سرقت پول» شهرت یافته است که در کشور اسپانیا با نام «خانه کاغذی» شناخته می‌شود. داستان حول محور یک سری سارق و جنایتکار می‌گردد که رأس این مجرمان شخصی به نام پروفسور است که  دزدی از موزه تمبر و اسکناس که به نوعی بزرگترین سرقت تاریخ اسپانیا است را طراحی، برنامه‌ریزی و البته اجرا می‌کند. در راستای این هدف بلندپروازانه، پروفسور این مسئولیت را به هشت نفر که سابقه دزدی دارند و به آنان اطمینان دارد، می‌سپارد. این هشت نفر که اسامی کشورهای دنیا را برخود گذاشته‌اند تا هویتشان محفوظ بماند، افراد این گروه چیزی برای از دست دادن ندارند.

استقبال از این سریال اسپانیایی به اندازه‌ای بود که برای خود شبکه نتفلیکس هم جالب بود. حال به همین دلیل، نتفلیکس ادامه «سرقت پول» ساخته می‌شود. این سریال در ابتدا دارای چهار فصل بود که مجموعاً سی و یک قسمت دارد. تهیه‌کنندگان اعلام کردند سریال سرقت پول برای فصل پنج با اضافه شدن دو کاراکتر دیگر به عنوان آخرین فصل این سریال جنایی تمدید شده است.

اما سریال غیرانگلیسی زبان دیگر شبکه نتفلیکس Dark یا «تاریکی» است که به زبان آلمانی و در کشور آلمان ساخته شده است. این سریال با پخش آخرین فصل خود موفقیت بزرگی کسب کرد. «تاریکی» در سبک علمی تخیلی بوده و پیچیدگی‌های مربوط به خود را دارد. دیدن این سریال بدون یادداشت‌برداری به دلیل پیچیدگی روابط کاراکترهای گذشته، حال و آینده تا حدودی امکان‌پذیر نیست. داستان در مورد سفر در چند دوره زمانی است. در این سریال دیالوگی وجود دارد که ژانر و شرایط فیلم را تا حدودی توضیح می‌دهد: «تنها گذشته نیست که بر آینده تأثیر دارد، آینده هم بر گذشته تأثیر می‌گذارد. »در حقیقت این دیالوگ یادآور معمای اولویت مرغ و تخم مرغ نیز هست.

پایان سریال «تاریکی» ‌بسیار خوب و قوی بوده و هنوز در دایره رقابت با سریال «سرقت پول» قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید