وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد دست از تلاش برای جبران آنچه به زعم وی اشتباه شورای امنیت در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است؛ برنخواهد داشت.

اشتباه شورای امنیت را اصلاح خواهیم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پس از آنکه در تحمیل قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به جامعه بین‌الملل، ناکام ماند؛ علاوه بر بیانیه‌ای که در انتقاد از عملکرد دیروز شورای امنیت ارائه داد؛ در حساب کاربری توئیتر نیز مراتب دلخوری خود را اعلام کرد.

وی در پیام توئیتری خود مدعی شد: شورای امنیت با این اقدام خود به بزرگترین دولت حامی تروریسم فرصت خرید و فروش تسلیحات کشنده را داد و خواستِ کشورهای خاورمیانه را نادیده گرفت.

اما وزیر خارجه آمریکا از این هم پیشتر رفت و برای جبران آبروی از دست رفته، مدعی شد: آمریکا به تلاش خود ادامه می‌دهد تا این اشتباه (شورای امنیت) را اصلاح کند.

پمپئو قبل از اعلام نتیجه رأی گیری شورای امنیت هم گفته بود: وقتی نتیجه [رأی گیری] را ببینیم، تصمیم می‌گیریم که چطور به جلو حرکت کنیم. ما به هیچ عنوان قصد نداریم اجازه دهیم این تحریم تسلیحاتی منقضی شود.

قطعنامه پیشنهادی و ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت با ۱۱ رأی ممتنع و دو رأی مخالف در برابر تنها دو رأی موافق، از تصویب بازماند؛ اتفاقی که تلاش‌های چندماهه واشنگتن برای جلب حمایت کشورهای عضو شورای امنیت (دائم و غیردائم) از تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی علیه ایران را یکسره برباد داد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید