اختلاف میان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر برگزاری انتخابات آمریکا به صورت پستی شدت بیشتری یافته است.

مخالفت شدید دموکرات‌ها با نحوه برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، با نزدیک‌تر شدن زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تقابل نظر میان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر برگزاری آن به صورت پستی شدت بیشتری یافته است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز جمعه به تلاش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی این کشور جهت محدود کردن بودجه خدمات پستی آمریکا واکنش نشان داد.

اوباما در مصاحبه‌ای گفت: «آنچه شاهد هستیم در تاریخ سیاسی مدرن بی‌نظیر است. رئیس‌جمهور در تلاش است مردم را تشویق کند در رأی‌گیری شرکت نکنند».

وی افزود: «آنچه تا کنون ندیده بودیم این است که یک رئیس‌جمهور بگوید تلاش خواهم کرد خدمات پستی را فلج کنم تا مردم را از رأی دادن بازدارم و در مورد دلیل چنین کاری هم با صراحت توضیح می‌دهم».

از سوی دیگر «ویلیام بار» وزیر دادگستری دولت ترامپ به قانون‌گذاران دموکرات هشدار داد «با آتش بازی نکنند».

بار در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت، درخواست حزب دموکرات  برای انجام رأی‌گیری به صورت پستی «شدیداً غیرمسئولانه، بی‌ملاحظه و اشتباه» است.

او تهدید کرد: «از دید من انجام این کار در برهه‌ای که کشور دچار تفرقه شده است، مانند بازی با آتش است».

«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا دیروز (جمعه) گفت: «او (ترامپ) تلاش خواهد کرد که ما را سردرگم کند. او تلاش خواهد کرد همه نوع پرونده قضایی را پیش بکشد».

این سیاست‌مدار آمریکایی که در سال ۲۰۱۶ رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بود در ادامه گفت: «او رفیقش [ویلیام] بار دادستان کل را آماده دارد تا هر کاری که لازم باشد برایش انجام دهد».

ترامپ که در نظرسنجی‌های متخلف آمریکا از «جو بایدن» رقیب دموکرات خود عقب افتاده است بارها اعلام کرده به احتمال زیاد در انتخابات ریاست‌جمهوری تقلب گسترده رخ خواهد داد.

ترامپ مدعی است برگزاری انتخابات به صورت پستی که برای ممانعت از شیوع بیشتر ویروس کرونا در آمریکا پیشنهاد شده است، راه را برای هرگونه تخلف انتخاباتی باز می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز گفته بود، از آنجا که روند استیضاحش دو سال از وقت وی در دولت را گرفت، تعداد سال‌های بیشتری را در کاخ سفید بماند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید