نماینده عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق از سکوت دولت این کشور در قبال توافق امارات با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

واکنش تند نماینده عراقی از سکوت الکاظمی در برابر توافق امارات و اسرائیل

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، اغلب رهبران و شخصیت‌های سیاسی عراق با انتشار بیانیه‌های جداگانه اقدام امارات در توافق با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با این رژیم را محکوم کردند و این توافق را ادامه زنجیره کمپ دیوید و اوسلو برای تضییع حقوق فلسطینیان دانستند اما با گذشته 48 ساعت از اعلام این توافق، هنوز دولت عراق رسما، موضع خود را اعلام نکرده است.

کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق نیز، امروز (شنبه - ۱۵ آگوست)، توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل را خیانت به ملت عرب به ویژه قضیه فلسطین دانست و با انتقاد از سکوت دولت عراق در قبال این توافق، موضع آن  را سست و ضعیف توصیف کرد.

«عامر الفایز» نماینده عضو این کمیسیون در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل خیانت بزرگ در حق قضیه فلسطین است. اقدام برای امضای این توافق، دولت‌های عربی را به استقبال از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در آینده ترغیب خواهد کرد.

وی توضیح داد: کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق نشستی را برای بررسی خطر این توافق‌نامه ننگین برگزار خواهد کرد و قاطعانه این توافق را رد خواهد کرد. هرچند که ممکن است این کمیسیون با موضع منفی برخی از نمایندگان کُرد مواجه شود.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ آگوست) در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید