استاندار مازندران از تعطیلی همه سواحل مازندران در روزهای تاسوعا و عاشورا به روی مسافران خبر داد.

 سواحل خزر تاسوعا و عاشورا تعطیل است
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان گفت: با توجه به تعطیلات منتهی به روزهای تاسوعا و عاشورا و احتمال حضور مسافران، همه سواحل مازندران بسته و از ورود افراد به دریا جلوگیری می شود.

او در خصوص تمهیدات این ستاد برای برگزاری مراسم عزاداری محرم نیز گفت: مراسم‌ عزاداری امسال در فضای باز و حداکثر یک و نیم ساعت باید برگزار شود.
 استاندار مازندران بر ممنوع بودن مراسم‌ دسته روی، سینه زنی، زنجیرزنی، شبیه خوانی و اطعام دهی  نیز تاکید کرد و ادامه داد: مردم نذورات خود را در قالب کمک های مومنانه انجام دهند.

حسین زادگان گفت: مراسم اطعام دهی خانگی و پذیرایی از عزاداران حسینی هر ساله و بر اساس سنت دیرینه در برخی از شهرها و روستاهای مازندران برگزار می‌شد که با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ همه این مراسم‌ها امسال لغو می‌شود.

استاندار مازندران از تشکیل کمیته‌ای با حضور فرمانداران، ائمه جمعه و جماعات، سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و سپاه در شهرستان‌ها خبر داد و افزود: تصمیم های منطقه‌ای و گزارش های میدانی در خصوص چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی همزمان با برگزاری مراسم عزاداری از وظایف این کمیته است.
 
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید