مدیر توزیع برق مراغه از کشف ۴۸۰ دستگاه ماینر دربخش صنعتی و تولیدی این شهرستان خبر داد.

کشف ۴۸۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مراغه

به گزارشسلام نو به نقل از تسنیم ، محمدعلی معتمدی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به کشف و توقیف دستگاه‌های ماینر در این شهرستان، اظهارداشت: باتلاش شبانه روزی همکاران توزیع برق شهرستان و همراهی نیروی انتظامی ۴۸۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان کشف و توقیف شد.

وی افزود: شهرستان مراغه بر اساس پایش‌های انجام شده توسط شرکت توزیع برق استان به عنوان پایتخت ماینر در کشور اعلام شده و ضروری است در راستای جلوگیری از خسارت به شبکه توزیع برق شهرستان اقداماتی با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی انجام شود.

معتمدی در ادامه با اشاره به فعالیت ماینرها در مراکز تولیدی و صنعتی این شهرستان،گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافت شده از منابع آگاه درحال حاضر در این شهرستان بیش از ۲۵ هزار دستگاه ماینر در واحدهای تولیدی،صنعتی، سردخانه‌ها و باغ‌های مراغه نصب و فعالیت می‌کنند.

رئیس توزیع برق مراغه در ادامه با اشاره به خسارت‌های وارد شده به شبکه برق این شهرستان،گفت: استفاده از ماینرها که مصرف برق بالایی دارد به شبکه برق و سیستم برق شهروندان خسارتی را وارد می کند که باید برای جلوگیری از بروز حوادث دیگر اقداماتی در این راستا انجام شود.

معتمدی اظهارکرد: از شهروندان درخواست می کنیم در صورت مشاهده دستگاه های ماینر آن را به مدیریت شبکه برق شهرستان گزارش دهند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی واحدهای تولیدی، صنعتی و خانه باغ های کشاورزی بجای تولیدات صنعتی و کشاورزی با برق قیمت دولتی ارز دیجیتال تولید می‌کنند.

معتمدی در ادامه با اشاره به قیمت تمام شده تولید برق ،اظهارکرد: تولید هر بیت کوین از طریق ماینرها حدود ۱۵۰ میلیون تومان در سال به شبکه برق خسارت وارد می‌کند و اگر این موضوع ادامه داشته باشد خسارت های زیادی به شبکه توزیع برق وارد می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید