در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۲۸ نفر ثبت نام کردند که تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شده است.

آغاز دومین روز کنکور ۹۹ زیر سایه کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، تاکنون آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد برگزار شده است و امروز پنجشنبه ۳۰ مرداد داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آزمون های عمومی و اختصاصی خود را برگزار کردند و صبح جمعه ۳۱ مرداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و صبح شنبه یکم شهریورماه داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی آزمون خود را برگزار می کنند.

یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۲۸ نفر در کنکور ۹۹ ثبت نام کردند که از این تعداد، ۶۶۸ هزار و ۶ نفر زن (۵۸.۲۸ درصد) و ۴۷۸ هزار و ۱۲۲ نفر مرد (۴۱.۷۲ درصد) هستند. برای این تعداد از داوطلبان تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شده است.

این دوره از آزمون سراسری متفاوت ترین آزمون در دوره های اخیر بوده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا، این آزمون پس از دوباره تعویق و تردیدهایی نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری آن در ایام کرونا، صبح ۲۹ مرداد با شروع آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار شد و امروز ۳۰ مرداد با برگزاری آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی ادامه یافت.

دفترچه آزمون عمومی: سئوالات آزمون عمومی داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنجگانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۱ چاپ شده است. این دفترچه همراه با پاسخنامه امتحانی در یک بسته نایلونی به صورت شخصی سازی شده، در جلسه آزمون تحویل داوطلب خواهد شد.

عناوین دروس تعداد سئوالات از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی شماره دفترچه
زبان و ادبیات فارسی ۲۵ ۱ ۲۵ ۱۸ دقیقه

دفترچه شماره ۱

۱۰۰ سئوال

۷۵ دقیقه

زبان عربی ۲۵ ۲۵ ۵۰ ۲۰ دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی* ۲۵ ۵۱ ۷۵ ۱۷ دقیقه
زبان انگلیسی* ۲۵ ۷۶ ۱۰۰ ۲۰ دقیقه

*داوطلبانی که بر اساس علامتگذاری بند ۲۶ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، به سئوالات مربوط به معارف غیراسلام پاسخ می‌دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند ۳۸ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، غیرانگلیسی است، لازم است به ترتیب به سئوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، پاسخ دهند.

تبصره: داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند، زبان خارجی آنان همان زبان امتحانی مندرج در کارت شرکت در آزمون آنان در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر این دسته از داوطلبان نمی‌توانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروه‌های آزمایشی تغییر دهند.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی:

در گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۲۴۸ داوطلب مرد و ۵۴ هزار و ۲ داوطلب زن هستند.

دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی (گروه آزمایشی ۱) برای کلیه داوطلبان شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۲ است. این داوطلبان باید در مدت ۷۵ دقیقه به سئوالات عمومی دفترچه شماره یک و در مدت ۱۷۵ دقیقه به سئوالات اختصاصی دفترچه شماره ۲ پاسخ دهند.

مشخصات دفترچه شماره ۲ آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

عناوین دروس تعداد سئوالات از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی شماره دفترچه
ریاضیات ۵۵ ۱۰۱ ۱۵۵ ۸۵ دقیقه

دفترچه شماره ۲

۱۳۵ سئوال

۱۷۵ دقیقه

فیزیک ۴۵ ۱۵۶ ۲۰۰ ۵۵ دقیقه
شیمی ۳۵ ۲۰۱ ۲۳۵ ۳۵ دقیقه

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی:

در گروه‌ آزمایشی علوم انسانی تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۴۹ هزار و ۸۸۱ داوطلب مرد و ۲۰۵ هزار و ۶۹۹ داوطلب زن هستند.

دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی (گروه آزمایشی ۳) برای کلیه داوطلبان (به جز داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که دارنده گواهینامه دوره پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی «کد ۱۸» که ۲ دفترچه است) دارای یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۲ است.

این داوطلبان باید در مدت ۷۵ دقیقه به سئوالات عمومی دفترچه شماره یک و در مدت ۱۶۵ دقیقه به سئوالات اختصاصی دفترچه شماره ۲ پاسخ دهند. همچنین افراد دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی باید در مدت ۲۰ دقیقه به سئوالات دفترچه شماره ۳ پاسخ دهد.

مشخصات دفترچه شماره ۲ آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی

عناوین دروس تعداد سئوالات از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی شماره دفترچه
ریاضی ۲۰ ۱۰۱ ۱۲۰ ۱۸ دقیقه

دفترچه شماره ۲

۱۸۰ سئوال

۱۶۵ دقیقه

اقتصاد ۱۵ ۱۲۱ ۱۳۵ ۲۰ دقیقه
زبان و ادبیات فارسی (اختصاصی) ۳۰ ۱۳۶ ۱۶۵ ۲۵ دقیقه
زبان عربی (اختصاصی) ۲۰ ۱۶۶ ۱۸۵ ۱۰ دقیقه
تاریخ و جغرافیا ۳۰ ۱۸۶ ۲۱۵ ۳۰ دقیقه
علوم اجتماعی ۲۰ ۲۱۶ ۲۳۵ ۲۰ دقیقه
فلسفه و منطق ۲۵ ۲۳۶ ۲۶۰ ۲۵ دقیقه
روانشناسی ۲۰ ۲۶۱ ۲۸۰ ۱۵ دقیقه
* اصول عقاید و فقه ۲۰ ۲۸۱ ۳۰۰ ۲۰ دقیقه

دفترچه شماره ۳ (۲۰ سئوال) و (۲۰ دقیقه)

* اصول عقاید و فقه: مخصوص دیپلمه‌های علوم و معارف اسلامی که دارنده مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی نظام جدید هستند.

* آن دسته از دیپلمه‌های علوم و معارف اسلامی دارنده گواهینامه دوره پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی که برابر ضوابط باید درس اصول عقاید و فقه را نیز امتحان دهند، لازم است علاوه بر پاسخگویی به سئوالات دفترچه آزمون اختصاصی (ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روانشناسی)، به سئوالات اصول عقاید و فقه (سئوالات دفترچه شماره ۳) نیز پاسخ دهند.

تبصره: به داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام جدید آموزشی ۶-۳-۳ در گروه آزمایشی علوم انسانی دفترچه شماره ۳ (اصول عقاید) تحویل نخواهدشد و این دسته از داوطلبان منحصراً باید به سئوالات دفترچه اختصاصی (دفترچه شماره ۲) که مربوط به داوطلبان دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام آموزشی ۶-۳-۳ به آنها تحویل می‌شود، پاسخ دهند.

رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین تغییر فرآیند اجرایی آزمون سراسری سال ۹۹ است. بعد از پنجاه و شش دوره کنکور، این آزمون اولین دوره ای است که در ایام شیوع یک بیماری برگزار می شود.

آزمون سراسری سال ۹۹ در ۳۳۰۰ حوزه فرعی برگزار می‌شود وتعداد روزهای برگزاری آزمون از ۲ روز به ۴ روز افزایش پیدا کرده است. فضای اشغال برگزاری کنکور از میزان ۲ میلیون متر مربع در سال ۹۸ به ۵ میلیون متر مربع رسیده است. فاصله صندلی‌ها حداقل ۱.۸ متر برای همه جا رعایت شده است. داوطلبان باید با ماسک در جلسه آزمون حاضر باشند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید