رئیس کل بانک مرکزی گفت: از اول با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف بوده‌ام اما تابع سیاست‌های دولت هستم

همتی: با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف بودم

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، عبدالناصر همتی در یک برنامه تلویزیونی به مناسبت هفته دولت درباره سیاست‌های بازار ارز تا کنترل نقدینگی و تورم، اظهار کرد: درباره حفظ ارزش پول ملی باید گفته شود که به تولید ملی و رشد اقتصادی وابسته است و باید در این زمینه به رشد اقتصادی کشور تکیه کرد که با رشد اقتصادی ارزش پول ملی هم تقویت می‌شود. همچنین، تقویت صادرات هم می‌تواند به ارزش پول ملی کمک می‌کند اما مهم‌تر از این موارد، اگر نتوانیم تورم و نقدینگی را کنترل کنیم، نمی‌توان ارزش پولی را حفظ یا تقویت کرد زیرا، تورم هم می‌تواند به نوسانات ارز و هم به فعالیت سفته بازانه دامن بزند.

وی افزود: بنابراین، باید به کنترل تورم هدف قرار بدهیم که بانک مرکزی در این زمینه وظیفه دارد تا با نظر کارشناسان آن را کنترل کند و اقتصاد را بهبود بخشد. فشار اقتصادی همچنان در اوج است که آمریکا در دو مرحله سال ۹۷ و امسال سعی کرد انتظارات تورمی را به سمت فعالیت‌های سفته یارانه سوق بدهند. بانک مرکزی سعی کرده در این مدت به ثبات اقتصادی کمک کند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی بسیار پیچیده و بلند مدت است، گفت: در این زمینه، ما سال‌ها شاهد ناترازی بانک‌ها بودیم که موجب رشد نقدینگی هم شده است. بانک مرکزی تمرکز خود را بر رسیدگی بر فعالیت موسسات اعتباری غیرمجاز قرار داده که معادل ۹۹.۸ درصد کسانی که درگیر این موسسات بودند، تعیین تکلیف شده‌اند. همچنین، بعضی بانک‌ها مدیران متخلف داشته‌اند که ثبات بازار پول را بهم می‌ریختند و آن‌ها را تغییر دادیم و مدیران با صلاحیت‌تری را جایگزین آن‌ها کرده‌ایم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید