۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 55167743

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بخاطر آزاد کردن «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی تحسین کرد.

تقدیر ترامپ  از اقدام اردوغان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ترامپ در یک نشست از پیش ضبط شده که شب اول کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان پخش شد، با شش آمریکایی، از جمله برانسون که در دولت او از اسارت آزاد شده بودند، دیدار کرد.

ترامپ در این برنامه به برانسون گفت: "باید بگویم که از نظر من، رئیس جمهور اردوغان خیلی خوب بود. و این را می‌دانم که شما مدت خیلی زیادی در لیست قرار داشتید، و فرد بی‌گناهی بودید، اما اردوغان در نهایت بعد از اینکه ما چند مکالمه داشتیم، موافقت کرد. ما قدردان این هستیم، و از مردم ترکیه هم قدردانی می‌کنیم".

برانسون به مدت ۲۳ سال در ترکیه به عنوان کشیش کلیسای رستاخیز، خدمت کرد. او در سال ۲۰۱۶ به اتهام ارتباط با کودتای ناکام علیه اردوغان بازداشت شد، گرچه انجام هرگونه عمل اشتباه را انکار کرد.

اظهار نظرات دوشنبه شب، تازه‌ترین مثالی است که ترامپ در آن‌ها رهبرانی مانند اردوغان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تحسین می‌کند، موضوعی که دموکرات‌ها در جریان کنوانسیون هفته گذشته خود، ترامپ را بابت آن مورد انتقاد قرار دادند.

ترامپ روز دوشنبه همچنین بر رسیدگی به پرونده دیگر آمریکایی‌هایی که در ایران و ونزوئلا دربند بودند، تأکید کرد. آزادشدگان نیز قدردانی خود را نسبت به رئیس جمهور و مشاورانی که برای آزادی آن‌ها مذاکره کرده بودند، ابراز کردند.

ترامپ به آن‌ها گفت: "هوای شما را داریم. هوای همه شما را داریم. و در حال انجام کارهای بیشتری برای بازگشت هستیم".

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید