۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 55167779

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت: کسانی که یونان را مقابل نیروی دریایی ترکیه قرار می‌دهند، در صورت بروز درگیری از آتن دفاع نمی‌کنند.

هشدار جدی اردوغان به آتن

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، با افزایش تنش‌های میان آنکارا و برخی کشورهای اروپایی از جمله یونان درباره موضوع عملیات‌های حفاری اکتشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر به آتن هشدار داد.

  اردوغان طی اظهاراتی در واکنش به رزمایش نظامی یونان، گفت ترکیه نه تنها کوچکترین گامی از فعالیت‌های اکتشافی خود در دریای مدیترانه پس نمی‌کشد بلکه کشتی‌های جنگی نیروی دریایی که از شناور حفاری «عروج» محافظت می‌کنند نیز عقب نخواهد کشید.

بر این اساس، اردوغان تصمیم یونان برای اجرای رزمایش نظامی در دریای مدیترانه را «اقدامی فاسد» توصیف کرد که باعث به خطر افتادن امنیت ساحلی و ناوبری تمام کشتی‌ها در منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه یونان حق ندارد در مناطق حضور ترکیه در مدیترانه هشدارهای ناوبری دریایی پخش کند، اظهار داشت: «کسانی که یونان را در مقابل نیروی دریایی ترکیه قرار می‌دهند، از آن حمایت نخواهند کرد».

به نوشته دیلی‌صاباح، رئیس‌جمهور ترکیه همچنین افزود: «با این رویکرد، یونان آشوبی کاشته که نمی‌تواند از آن بگریزد».

ارتش یونان روز گذشته اعلام کرده بود که امروز (سه‌شنبه) در شرق دریای مدیترانه رزمایش نظامی گسترده هوایی و دریایی برگزار می‌کند. بعد از این اعلامیه بود که ترکیه نیز اعلام کرد همزمان با یونان، در همان منطقه رزمایش دریایی خواهد داشت.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید