به دلیل کاهش سفرهای هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا ۳۴۳ میلیون پوند خسارت به فرودگاه گتویک لندن وارد شد.

خسارت ۳۴۳ میلیون پوندی کرونا به دومین فرودگاه لندن

به گزارش سلام نو به نقل از  ایرنا، فرودگاه گتویک لندن روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد :به دلیل کاهش سفرهای هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا ۳۴۳ میلیون پوند در شش ماهه نخست امسال (۲۰۲۰)، خسارت دیده است.

دومین فرودگاه اصلی انگلیس در این بیانیه اضافه کرد : تعداد مسافران در این بازه زمانی دو سوم کاهش یافته است. بر اساس بیانیه یاشده تنها یکی از دو پایانه فرودگاه گتویک فعال است و در شش ماه گذشته شاهد ۱۴.۵ مسافر ریزش بوده است.

مدیران این فرودگاه هفته پیش تصمیم گرفتند تا برای تعدیل فشارهای مالی ناشی از بحران کرونا، ۶۰۰ تن از کارکنان این فرودگاه را اخراج کنند. آنها پیش‌بینی می‌کنند ۴ سال برای بازگشت به وضعیت پیش از فراگیری کرونا زمان لازم است.

فرودگاه گاتویک در فاصله ۴۷ کیلومتری جنوب شهر لندن قرار دارد و دومین فرودگاه مهم و پر رفت‌ وآمد لندن به شمار می‌رود. این فرودگاه دارای دو باند فرود به طول ۲.۵ و ۳.۳ کیلومتر است و در سال گذشته میلادی بیش از ۵۰ میلیون نفر در این فرودگاه جابجا شده‌اند.

اردیبهشت ماه گذشته دو شرکت هواپیمایی ویرجین اتلانتیک و بریتیش ایرویز تصمیم گرفتند پروازهای خود را برای تعدیل خسارت‌های مالی ناشی از کرونا از فرودگاه گتویک متوقف کنند. این ۲ شرکت سال گذشته بیش از ۴۶ میلیون مسافر را از این فرودگاه به اروپا و آمریکا جابه‌جا کردند. وضعیت به‌وجود آمده، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال ورشکستگی فرودگاه گتویک را افزایش داده است.

بحران شیوع کرونا برای صنایع هوایی جهان به ویژه در اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود. بسیاری از شرکت های هواپیمایی در انگلیس برنامه های پروازی خود را کاهش و نیروهای خود را اخراج کرده‌اند.

نتیجه تحقیقات انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی نشان می‌دهد که صنایع هوایی انگلیس بیشتر از سایر کشورهای اروپایی در معرض ورشکستگی قرار دارد. در این گزارش پیش بینی شده که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند زیان خواهند دید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید