آمار مبتلایان در عراق، لبنان، غزه و کرانه باختری و عربستان اعلام شد.

جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در عربستان و عراق

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، وزارت بهداشت لبنان از ثبت 415 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و جان باختن چهار بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان تا امروز یکشنبه به 20 هزار و 426 نفر و آمار جان باختگان هم به 191 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت عراق هم از ثبت 3651 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته خبر داد که از کاهش موارد ابتلا نسبت به روزهای گذشته حکایت می کند.

با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان در عراق به 260 هزار و 370 نفر رسیده است. البته طی 24 ساعت اخیر، 3301 مبتلای دیگر بهبود یافتند تا آمار کل بهبود یافتگان به 198 هزار و 560 نفر افزایش یافته است که نسبت بهبود یافتگان به بیش از 76 درصد رسیده است.

طی 24 ساعت گذشته، 90 مبتلای دیگر در عراق جان باختند و آمار کل جان باختگان به 7512 نفر رسیده است.

بر اساس گزارش شبکه السومریه، از سوی دیگر حسن التمیمی وزیر بهداشت عراق گفت عراق اولین کشوری خواهد بود که واکسن ویژه کرونا را در صورت تایید و موفقیت آزمایشهای پژوهشی درباره آن وارد خواهد کرد و به تماسها با کشورهای جهان برای وارد کردن این واکسن ادامه می دهد.

وزیر بهداشت عراق بار دیگر از شهروندان این کشور خواست به دستورالعملهای وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی و نیز فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند.

آمار مبتلایان در عربستان به بیش از 320 هزار نفر رسید

محمد العبد العالی سخنگوی وزارت بهداشت عربستان درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت کشور طی سه ماه گذشته تقریبا با کاهش آمار ابتلا روبرو بوده است به طوری که طی 10 روز اخیر شاهد ثبت کمتر از هزار مورد ابتلا در روز بودیم.

این سخنگو در یک کنفرانس مطبوعاتی از ثبت 895 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت اخیر و بهبود یافتن 756 مبتلای دیگر و البته جان باختن 32 بیمار جدید خبر داد تا آمار کل مبتلایان تا امروز یکشنبه به 320 هزار و 827 نفر و آمار بهبود یافتگان به 296 هزار و 598 نفر و جان باختگان به 4081 نفر برسد.

افزایش آمار مبتلایان در مناطق فلسطینی

می الکیله وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد نسبت بهبود یافتن بیماران کرونا در فلسطین به بیش از 67 درصد رسیده است.

وی در سخنانی که پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت فلسطین در فیسبوک منتشر کرد، از ثبت 632 مورد جدید ابتلا طی 24 ساعت اخیر و جان باختن پنج ممبتلا و البته بهبود یافتن 3320 هزار41 مبتلا در کرانه باختری و نوار غزه خبر داد.

وزارت بهداشت عمان هم امروز یکشنبه از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا به 78 هزار و 72 نفر ، آمار جان باختگان به 728 نفر و بهبود یافتگان به 72 هزار و 406 نفر خبر داد.

در قطر هم وزارت بهداشت این کشور از ثبت 231 مورد جدید ابتلا طی 24 ساعت اخیر و جان باختن تنها یک نفر خبر داد. به این ترتیب آمار کل مبتلایان در قطر تا امروز یکشنبه به 120 هزار و 95 نفر و آمار جان باختگان به 203 نفر و آمار بهبود یافتگان به 116 هزار و 998 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت قطر بار دیگر بر ضرورت پایبندی شهروندان به تدابیر پیشگیرانه برای اجتناب از موج جدید ویروس کرونا تاکید کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید