جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست، از کشته شدن یک قرقبان توسط شلیک اشتباهی یک محیط بان خبر داد.

شلیک اشتباهی جان قرقبان یزدی را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «جمشید محبت‌خانی» فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست، در مورد کشته شدن قرقبان کریم بیگی در شهرستان مهریز استان یزد که بر اثر اشتباه سهوی یکی از اعضای تیم همراه خود در به کارگیری سلاح جانش را از دست داده است، گفت: تیر محیط‌بان به صورت سهوی به سمت این قرقبان شلیک شده و باعث شد، او جانش را از دست بدهد.

وی در توضیح ماجرا گفت: شب گذشته محیط‌بان ما در یزد خبری مبنی بر وجود شکارچی در منطقه دریافت می‌کند، بنابراین با تیم به منطقه اعزام می‌شود و محیط‌بان تصمیم می‌گیرد تا تیر هوایی به سمت شکارچی‌های در حال فرار بزند، اما در همان لحظه تعادل محیط‌بان به هم می‌خورد و به زمین می‌افتد و در حین زمین افتادن، تیر به سمت قرقبانی می‌خورد که در حال کمک به او بوده است. این قرقبان معمولا با این محیط‌بان همکاری داشته و بسیار با هم ارتباط نزدیک و برادرانه‌ای داشتند.

محبت خانی ادامه داد: خیلی سریع قرقبان را به اتاق عمل رساندند، اما در نهایت جانش را از دست می‌دهد، چون تیر به شش‌ها خورده بود و خونریزی داخلی داشت.

وی با اشاره به اینکه در استفاده از اسلحه باید دقت کافی داشت، افزود: حتی امکان دارد فرد در حین امتحان سلاح که می‌خواهد ببیند، اسلحه خالی است یا نه تیری شلیک شود و به دلیل وجود این خطرات ما محیط‌بان‌ها را در این موضوع بیمه مسئولیت کردیم که احتمال دارد، هنگام انجام وظیفه تیرشان به خطا برود، مثل همین اتفاق که در حین انجام وظیفه افتاده است، آنها با هم خیلی ارتباط نزدیک خانوادگی داشتند و حال روحی محیط‌بانی که تیر شلیک کرده اصلا خوب نیست، البته اینها اتفاق‌های نادری است که پیش می‌آید.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 0
    ضمن تسلیت به خانواده آقا ی بیگی و محیط زیست استان یزد آرزوی آمرزش برا ی آن عزیز از دست رفته و احیا حال روحی و روان همکارش هستیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید