کره شمالی همکاری های نظامی آمریکا و ژاپن تهدیدی بزرگ برای منطقه اعلام کرد.

واکنش تند کره شمالی به همکاری نظامی آمریکا و ژاپن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کره شمالی برای چندمین بار از همکاری های نظامی آمریکا و ژاپن و تعمیق آن بشدت انتقاد کرد و چنین مشارکت نظامی را خطر و تهدیدی بزرگ برای منطقه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، «میاری» از رسانه های تبلیغاتی کره شمالی روز سه شنبه در مطلبی همکاری های ایالات متحده و ژاپن برای تعمیق روابط نظامی حتی در بحبوحه بیماری همه گیر ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار داد و آن را تمرینات مشترک تهدید آمیز برای منطقه توصیف کرد.

این رسانه کره شمالی نوشت: نیروهای هوایی و دریایی مشترک آمریکا و ژاپن در هفته های گذشته در دریای چین جنوبی تمریناتی برگزار کرده اند که ناوهواپیمابر هسته ای "یو اس اس" رونالد ریگان و ناوشکن «ایکازوچی»  ژاپن در آن مشارکت داشته اند و اینها تهدید آمیز است.

میاری همچنین دیدار ماه گذشته وزیر دفاع آمریکا «مارک اسپر» و وزیر دفاع ژاپن «کونو تارو»  در گوام را محکوم کرده و نوشته است که طرفین در جریان این ملاقات درمورد مسائل امنیتی از جمله برنامه موشکی شمالی بحث و گفتگو کرده اند.

این پایگاه خبری افزوده است: در حالی که همه دنیا تلاش های همه جانبه ای برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می دهد ، تبانی نظامی بین آمریکا و ژاپن بیش از هر زمان دیگری تقویت شده و این امر نگرانی هایی را برای شماری از کشورها بوجود آورده است.  

تارنمای کره شمالی افزوده است: توطئه های مکرر نظامی و تبانی بین آمریکا و ژاپنف صلح و ثبات را در شبه جزیره کره و منطقه تهدید می کند.

این رسانه همچنین کره جنوبی را مورد انتقاد قرار داده و آورده است: مشارکت در «همکاری نظامی هجومی آمریکا و ژاپن ناامید کننده است».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید