کریم آتشی همسر سابق مرجانه گلچین نویسنده و کارگردان مطرح دهه ۷۰ سینمای ایران در اقدامی عجیب در چهارشنبه شب گذشته مورخ ۱۹ شهریورماه ۹۹ پس از درگیری با همسایه، او را با ضرب شلیک  گلوله با کلت کمری به قتل رساند.

کریم آتشی همسر سابق مرجانه گلچین کیست؟ + عکس

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : کریم آتشی همسر سابق مرجانه گلچین نویسنده و کارگردان دهه ۷۰ و ۸۰ سینما و تلویزیون در اقدامی عجیب در چهارشنبه شب گذشته مورخ ۱۹ شهریورماه ۹۹ پس از درگیری بر سر اختلافاتی که با همسایه خود در خیابان خواجه نصیر خیابان شریعتی تهران داشت، مرد همسایه را با شلیک  گلوله با کلت کمری به قتل رساند و پس از آن نیز به همراه تفنگ و مقداری فشنگ در خانه اش اجازه ورود ماموران پلیس به منزلش برای دستگیری را نمی داد تا اینکه پس از گذشت چند ساعت از جنایت، ماموران نوپو با استفاده از گاز اشک‌آور و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر و بازداشت کردند.

وی سابقه کارگردانی فیلم های مطرحی همچون «پنجاه روز التهاب»،  «انتهای قدرت»، «سلام به انتظار»، «متهم»، «نطفه شوم»، و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

این کارگردان اسبق سینما  متولد ۵ فروردین ۱۳۴۳ در شهر ری است، وی با اینکه فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و دکترای علوم سیاسی است، اما کار حرفه ای سینما را در بیست و شش سالگی و  از سال ۱۳۶۹ و به صورت تجربی و با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و در سال ۱۳۷۲ نخستین فیلم بلند خود را با عنوان «پنجاه روز التهاب» به نویسندگی و کارگردانی و تهیه کنندگی خودش و با هنرنمایی بازیگرانی همچون پردیس افکاری، حسن رجبیان، محمد طاهری، مهدی لنجانیان، صدیقه کیانفر و ... جلوی دوربین کمال مطیعی برد.

فیلم «پنجاه روز التهاب» پیرامون فردی به نام ابراهیم عسگری است که در فرانسه تحصیل می کند، وی به طور اتفاقی از فعالیت یکی گروه ضد حکومتی اطلاعاتی به دست می آورد و برای افشای آنها به ایران می آید، نیروهای امنیتی ابراهیم را برای کسب اطلاعات بیشتر به فرانسه می فرستند تا با خرید اطلاعات از یک فرانسوی به ایران باز گردد، مأموران در نوار ویدئویی جلسه  گروه در فرانسه، که ابراهیم تهیه کرده، متوجه شباهت یکی از اعضای گروه به نام امینی با ابراهیم می شوند.

کریم آتشی پس از موفقیت نسبی اولین فیلم بلند خود، یک سال بعد در سال ۱۳۷۳ دومین فیلم بلند خود را با عنوان «انتهای قدرت» با حضور بازیگرانی همچون شهراد وثوقی، مهشید افشارزاده، مهدی لنجانیان، پیمانه طهماسبی، شهلا ریاحی، صدیقه کیانفر و ... جلوی دوربین برد، داستان دومین فیلم کریم آتشی پیرامون فردی به نام علی است که در راه بازگشت از مدرسه، مجروحی را می‌بیند که توسط دو موتور سوار ترور شده و به داییاش امیر اطلاع می‌دهد تا مجروح را که محمود نام دارد به بیمارستان برسانند و ...

این کارگردان در سال ۱۳۷۴ اقدام به ساخت سومین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان «سلام به انتظار» گرفت و آن را جلوی دوربین محمد زین الدینی برد، در این تله فیلم که از محصولات سیما فیلم بود، بازیگرانی همچون جمشید مشایخی، مرجانه گلچین، مرجان مقدسی، شهلا ریاحی، حمیده خیرآبادی، مهری ودادیان، جمشید شاه‌محمدی، مینا نوروزی، حسن رجبیان و ... به ایفای نقش پرداختند.

فیلمنامه سومین فیلم بلند کریم آتشی پیرامون دکتری به نام رضا است که در کانادا مشغول به تحصیل بوده اکنون پزشک متخصص و جراح مغز و اعصاب است او در کانادا موقعیت بسیار عالی را کسب کرده، به‌طوریکه قرار است بیمارستانی دایر کنند که به نام و با ریاست او باشد، دکتر رضا بعد از دوازده سال دوری از وطن برای دیدار اقوام به ایران بازمی‌گردد، او از طریق نوشته‌های مریم که تحصیل کرده و دبیر دبیرستان است با تحولات ایران و مسائل جنگ تحمیلی و جبهه آشنا می‌شود و عمل مهمی را نیز که قرار بود در خارج از کشور انجام شود بر روی یک مجروح جنگی انجام می‌دهد که با موفقیت بسیار همراه می‌شود، او به همراه مادر، پدر و خواهرش به خواستگاری مریم می‌رود که با جواب منفی او روبرو می‌شود، اما وقتی به کانادا می‌رود تصمیم می‌گیرد برای همیشه به ایران بازگردد و با مریم ازدواج کند و ...

کریم آتشی کارگردان پرکار دهه هفتاد، چهارمین فیلم بلند خود را دقیقاً یکسال بعد در سال ۱۳۷۵ با عنوان «متهم» جلوی دوربین محمد زین الدینی برد و این فیلم دومین تجربه این کارگردان و فیلمبردار محسوب می شود، لازم به ذکر است که در این فیلم بازیگرانی همچون مرجانه دلدارگلچین، جمشید لایق، مهری ودادیان، ساناز سماواتی، رضا راد، بهمن دان، داریوش رضوانی، ابوالقاسم محمدطاهر، داوود قاسمی، میترا توکلی، تقی زنجانی و ... به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلمنامه فیلم «متهم» در خصوص یک شرکت تجاری در ایران است که اقدام به فعالیت های جاسوسی در زمینه خروج اطلاعات سیاسی و نظامی کرده است و برای رسیدن به اطلاعات، فردی به نام «اسی» که از خارج کشور آمده خانم پارسا را که از کارمندان شرکت است و به دیسکت های اطلاعاتی دسترسی دارد، تهدید به مرگ می کند و خانم پارسا از ترس کشته شدن خودش و پسرش قول همکاری می دهد، نیروهای اطلاعاتی پلیس از موضوع مطلع می شوند و با تحت نظر گرفتن خانم پارسا موفق می شوند باندی را که مشغول فعالیت های جاسوسی است شناسایی کنند و ...

این کارگردان که از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۵ هر سال یک فیلم را جلوی دوربین برد، پس از مدتی گوشه گیری کرد و تا سال ۱۳۸۷ چیزی نزدیک به ۱۲ سال از سینما فاصله گرفت و تا اینکه در سال ۱۳۸۷ با فیلمنامه ملتهب اجتماعی با عنوان «نطفه شوم» به سینما بازگشت و مهمترین و مطرح ترین فیلم بلند سینمایی خود را کارگردانی کرد. 

وی پنجمین و آخرین فیلم بلند خود را در این سال با حضور بازیگرانی همچون لاله اسکندری، سام درخشانی، جمشید هاشم پور، محمد کاسبی، سیروس گرجستانی، شراره دولت‌آبادی، جلیل فرجاد، مهوش وقاری، ولی الله مومنی، الهه حصاری و ... جلوی دوربین علی الهیاری برد.

در خلاصه داستان آخرین فیلم بلند سینمایی کریم آتشی آمده است: زن و شوهری که سالها بچه دار نمی‌شدند، حال زن خبر از حاملگی اش می‌دهد، اما این چطور ممکن است !؟ به خصوص اینکه بچه چند هفته بیشتر ندارد و شوهر زن سه ماه در مأموریت بوده و زن هیچگاه اینکه خیانت کرده را قبول نمی‌کند و …

کریم آتشی کارگردانی که این روزها به اتهام قتل همسایه در زندان به سر می برد، در سالهای نه چندان دور با مرجانه گلچین بازیگر مطرح سینما و تلویزیون ایران ازدواج کرد و این ازدواج نافرجام خیلی زود و پس از گذشت نزدیک به ده سال به جدایی منجر شد، وی که از سال ۱۳۸۷ تا به امروز فعالیتی در سینما نداشته مجدد پس از گذشت دوازده سال نام خود را بر سر زبان ها انداخته است، اما این بار نه با ساخت یک فیلم جنجالی بلکه با یک حادثه جنجالی و آن هم اتهام قتل همسایه و ... ، این کارگردان سینما که از در جنگ تحمیلی دچار جراحت شیمیایی شده است از مشکلات ریوی و تنفسی رنج می برد و همچنین در خرداد ۱۳۹۱ به دلیل سکته قلبی در بیمارستان پاسارگاد بستری شده بود. 

کریم آتشی که در حال حاضر بازداشت و پرونده اش برای بررسی بیشتر پیرامون ابعاد قتل در اختیار پلیس جنایی آگاهی تهران قرار گرفته است، وی در بازجویی های اولیه اعلام کرد که صدای چرخ خیاطی همسایه موجب آزار و اذیت او شده و پس از گوش نکردن مرد همسایه به تذکرات وی با او درگیر و به دلیل نداشتن شرایط روحی مناسب دست به قتل او زده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ازاده IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    4 9
    این سلبریتیها دگه شورش دراوردن
    • مریم IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
      2 1
      چه ربطی به سلبریتی بودن داره؟؟؟؟؟
  • مرجان IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    4 6
    وقتی انسان ایمان و باور و عزت نفس و اعتماد بنفسش رو از دست میده و ارتباط خوبی که از تولد با سرچشمه ی وجودش ؛ خداوند داشته رو از دست میده همین میشه کسانی که در عرصه ی هنر کار می کنند ایکاش ببشتر به خداوند بعنوان قدرت مطلق ایمان داشتن و با این ذهنیت کار میکردند هم نتیجه بهتری از کارشون می گرفتن هم اینکه با خودشون و دیگران درصلح و آرامش بودند .
  • فم GB ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    2 4
    بیکاری باعث بیماری روانی میشه همیشه این سلبریتی ها در اوج مغرور می شوند بعد از سقوط دست به کارهای احمقانه می زنند متاسفم
  • رضا دوستدار GB ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    2 0
    اصلن به قیافش نمیخوره قاتل باشه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    2 3
    وقتی دست هر کسی اسلحه باشه همین می شه دیگه. یعنی هر کی می خواد فیلم بسازه می تونه بره اسلحه و فشنگ بگیره؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید