سیدرضا صالحی‌امیری، رییس کمیته ملی المپیک بیان کرد سیامند رحمان سرمایه اخلاقی و انسانی کشور است که شاد زیستن و وفاداری از خصوصیات بارز ایشان بود.

سیامند رحمان نمونه بارزی از فرهنگ کردی بود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «سیدرضا صالحی‌امیری» روز سه‌شنبه در آیین تغییرنام سالن وزنه‌برداری فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان به نام «سیامند رحمان» افزود:مجموعه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون پاک‌ترین، شریف‌ترین انسان‌هایی هستند که ما به وجودشون افتخار کنیم. ما باید این مجموعه را به تمام ایران معرفی کنیم. برای تداوم ورزش به اخلاق نیاز داریم. اخلاقی که سرمایه اجتماعی ورزش است.

وی ادامه داد: سرمایه انسانی و اخلاقی می‌ماند و ماندگار خواهد شد. سرمایه اخلاقی و انسانی ماندگارتر از سرمایه اقتصادی است. کسی از سرمایه اقتصادی نمی‌گوید بلکه همه از تختی و سیامند حرف می‌زنند و سرمایه‌هایی مانند شهید «ابراهیم هادی» که فراموش نشدنی است.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: عصرِ قدرت نرم است و این یعنی شهدایی که جانشان را نثار کردند و شهدای زنده‌ای که در فدراسیون هستند تا ما به راحتی در عرصه جهانی بدرخشیم و «سیامند رحمان» نمونه بارزی از قدرت نرم بود. او از خطه کردستان و مناطق کردنشین بود که یکی از با قدمت‌ترین اقوام ایران هستند.

صالحی امیری ادامه داد: به مردم کردنشین برای رشد «سیامند رحمان» تبریک می‌گویم او نمونه بارزی از فرهنگ کرٌدی بود. فرهنگی که شاد زیستن و وفاداری از بارزترین خصیصه آنان است.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید