مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تحریم‌های جدیدی را به نام «ناوالنی» علیه روسیه وضع می‌کند.

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می کند

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، جوزپ بورل امروز سه شنبه در سخنانی که در نشست پارلمان اروپا داشت، در صحبت‌های تهدید آمیزی گفت: اتحادیه اروپا می‌تواند تحریم‌هایی به نام «آلکسی ناوالنی» را به علت نقض حقوق بشر علیه روسیه به تصویب برساند. تصویب بسته تحریم های جدید به نام الکسی ناوالنی مشابه آن چیزی خواهد بود که هم اکنون در آمریکا به نام قانون «مگنیتسکی» اجرا می‌شود.

طبق ادعای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آنچه برای ناوالنی اتفاق افتاد باید کشورهای اتحادیه اروپا را مجبور کند تا دیگر بحث را متوقف کرده و این مکانیسم را تصویب کنند.

وی دراین خصوص افزود: بنابراین نام ناوالنی در آینده با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کسانی که حقوق بشر را نقض می‌کنند، همراه خواهد بود.

این صحبت‌ها درحالی زده می‌شود که بورل در سوم سپتامبر اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا خواستار پاسخ بین المللی به وضعیت ناوالنی است و حق اعمال مجازات برای این موضوع را برای خود محفوظ می‌داند.

گفتنی است که الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه هفته گذشته در حالی که از تومسک در سیبری به مسکو پرواز می کرد در هواپیما دچار عارضه شدید شده و در شهر اومسک سیبری بستری شد. ناوالنی سپس به بیمارستان چریته برلین منتقل شد و سپس سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از آزمایشات صورت گرفته توسط آزمایشگاه ویژه ارتش اثبات یک عامل عصبی شیمیایی از گروه نوویچوک را نشان داده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید