«فاطمه زرین آمیزی» سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پیش بینی می شود که آمار داوطلبان نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰ به زیر ۸ درصد برسد.

توضیحات سازمان سنجش درباره حذف کنکور نظام قدیم از سال ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به اظهارات اخیر عضو کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر عدم برگزاری کنکور نظام قدیم از سال ۱۴۰۰ واکنش نشان داد.

«فاطمه زرین آمیزی» سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به مصاحبه حضوری دکتری ۹۹ در برخی از دانشگاه‌ها، در حالی که اعلام شده بود، این مصاحبه در سراسر کشور به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مصوب کرده است، اگر دانشگاه‌ها زیرساخت‌های لازم را داشتند بصورت مجازی مصاحبه دکتری برگزار می‌شود و ملاک عمل هم همین است.

وی ادامه داد: حدود ۹۹ درصد از دانشگاه‌های ما زیرساخت این را دارند که مصاحبه دکتری را به صورت مجازی برگزار کنند، اما اگر شرایط آن فراهم نبود دانشگاه می‌تواند حضوری مصاحبه را انجام دهد.

زرین آمیزی در واکنش به موضع مجلس درباره حذف کنکور نظام قدیم از سال ۱۴۰۰ گفت: سال ۹۷ آخرین سال کنکور برای نظام قدیم آموزش متوسطه بود، اما شورای سنجش و پذیرش آن را برای سال ۹۸ تمدید کرد. در سال ۹۸ نیز شورا استثنا طراحی دونوع سوال را برای دو نظام آموزش متوسطه و بعد از آن برای کنکور سال ۹۹ تمدید کرد و اعلام شد که امسال آخرین سال طراحی دونوع سوال خواهد بود.

 وی اضافه کرد: امسال در آزمون سراسری سال ۹۹ تنها ۱۶ درصد از داوطلبان نظام قدیم بوده‌اند که پیش‌بینی می‌شود، برای سال ۱۴۰۰ به زیر ۸ درصد برسند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: نظام جدید آموزشی حدود ۶ سال است که تغییر کرده و طراحی سوال بخشی از آن نمی‌تواند نظام جدید آموزش متوسطه را بصورت کامل پوشش دهد و از نظر تاثیر محتوای دروس این موضوع با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور همخوانی ندارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    11 0
    ۲۸۶هزار خورده ای درخواست دادن ک نظام قدیم برا سال ۱۴۰۰ باشه اونوقت این همه ظلم.باور کنید با این کاراتون اینده خیلی ها رو دارید تباه میکنید .مسیله ۱نفر ۲نفر ۱۰نفر ۱۰۰نفر نیست هزاران هزار داوطلب در خواست نظام قدیم رو دارن برای یک سال .بخاطر کرونا همه عزادار شدن .بااین هزینه های سر سام اور از کجا بیاریم منابع نظام جدید رو تهیه کنیم انشاالله خدا خودش جوابتونو بده
  • مالک فدایی US ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    9 0
    خانم زرین آمیزی مگر خود شما نبودی که می گفتی سازمان سنجش مرجع تصمیم گیری درباره تمدید کنکور نظام قدیم نیست؟مگر شما نبودی که می گفتی درخواست ها و شکایات خود را به ما ارسال کنید؟چه شد که در تغییری صدو هشتاد درجه ای دارید زور خودتونو به رخ ما می کشید؟می دانید که لغو کنکور نظام قدیم برابر است با افسردگی ،ناامیدی،حتی پایان دادن به زندگی هزاران دانش آموز متاثر از بی عدالتی های آموزشی که باعث شده جوانی مان را سال ها صرف کنکور کنیم ؟ما در بالاشهر تهران درس نخواندیم ،ما سهمیه های ناعادلانه نداریم،امکانات میلیونی نداریم،پدر پولدار نداریم،سرمایه های میلیاردی نداریم؛اما دلی داریم پر از شوق و امید و روشن که می توانیم با نیروی جوانی آینده خود را بسازیم.هیچ ظلمی روی زمین نخواهد ماند به ما ظلم نکنید و یکبار دیگر امید را به ما برگردانید,تقاضای عاجزانه داریم...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید