محمد محسن‌بیگی مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: فعلاً مستنداتی مبنی بر اینکه بازگشایی مدارس تاثیری در شیوع کرونا داشته است، نداریم.

مستنداتی درباره افزایش ابتلا به کرونا در مدارس نداریم

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، محمد محسن‌بیگی مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات این بیماری‌ها گفت: بیماران با بیماری زمینه‌ای شامل بیماری قلبی عروقی، فشار خون، دیابت، بیماری‌های تنفسی زمینه ای، BMI بیشتر از ۳۰، بیماران با نقص ایمنی شامل تحت درمان با کورتیکو استروئید بیش از ۱۲ میلی‌گرم، پردنیزولون بیش از دو هفته شیمی‌درمانی، بدخیمی‌ها و پیوند اعضا، زنان باردار، دانش‌آموزان دارای معلولیت‌های شدید جسمی و حرکتی، فلج مغزی، ناتوان و کم‌توان ذهنی، اوتیسم و نابینایان ازجمله بیماری‌های ذکرشده در پروتکل وزارت بهداشت هستند.

محسن‌بیگی افزود: معلمانِ دارای مشکلات ریوی که ریسک ابتلا به کرونا در آنها زیادتر است هم با گواهی پزشک متخصص می‌توانند از شرایط دورکاری استفاده کنند.

  • مستنداتی درباره افزایش ابتلا به کرونا در مدارس نداریم

محسن‌بیگی در بخش دیگری از صحبتش درباره احتمال توقف فعالیت مدارس به شیوه حضوری اظهار کرد: مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و هر تصمیم برای تعطیلی مجدد مدارس بر عهده آنهاست که تاکنون چنین موضوعی اعلام نشده است.

این مسئول تاکید کرد: توجه داشته باشید مدارس حدود دو هفته است که باز شده‌اند و فعلاً مستنداتی که بازگشایی مدارس شیوع ابتلا به کرونا را افزایش داده باشد، در دست نیست و برای بررسی این موضوع زمان بیشتری نیاز است.

  • وضعیت رعایت پروتکل‌های توسط بهداشتی در مدارس

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس عنوان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مدارس از سوی بازرسان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت رصد می‌شود و گزارش‌ها رضایت‌بخش است.

او افزود: به دلیل اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است، تعداد جمعیت در هر کلاس درس اندک است.

محسن‌بیگی ادامه داد: مشکل اساسی این است که عده‌ای از دانش‌آموزان همراه خود ماسک نمی‌آورند و بعضی از آنها ماسک نمی‌زنند یا ممکن است توصیه‌های بهداشتی را جدی نگیرند. حساسیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها توسط مدارس بالاست اما مهم این است که خانواده‌ها و دانش‌آموزان هم مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.

  • ابتلای چند دانش‌آموز به کرونا ...

بنا بر این گزارش، در روزهای اخیر اخباری از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا و تعطیلی برخی مدارس شنیده شده است.

طبق گفته‌های حسین فرهادی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان سلسله (لرستان) تست کرونای ۱۸ دانش‌آموز در این شهرستان مثبت شده و بیشترین آمار مبتلایان از بین ۱۸ نفر مربوط به مقاطع ابتدایی است.

او گفته است: بیماری این دانش‌آموزان مربوط به گذشته است و ارتباطی به یک هفته بازگشایی مدرسه ندارد و این دانش‌آموزان در این ایام (بازگشایی مدرسه) بیمار بوده و مراجعه نکرده‌اند. اکنون به مدت یک هفته مدارس شهری شهرستان سلسله را کلا تعطیل کرده‌ایم. البته به جز روستاها که تعداد دانش‌آموزان آنها کم است.

فوت دانش‌آموز پسر هشت‌ساله گتوندی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا نیز یکی دیگر از اخباری بود که در روزهای گذشته منعکس شد و فرماندار گتوند خوزستان در این باره گفت: این دانش‌آموز از بدو تولد بیماری قلبی داشت و تست کرونای او در دو مرحله منفی و در مرحله سوم مثبت بود. درضمن مدرسه این دانش‌آموز به مدت یک هفته تعطیل شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید