سرویس اطلاعات خارجی روسیه از نقش کلیدی آمریکا در ناآرامی‌های اخیر بلاروس خبر داد.

روسیه: آمریکا در ناآرامی‌های بلاروس نقش دارد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرویس اطلاعات خارجی روسیه از «نقش کلیدی» آمریکا در وقایع بلاروس و ناآرامی‌های اخیر در این کشور پرده برداشت.

در بیانیه سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است:  ایالات متحده حدود ۲۰ میلیون دلار برای ایجاد ناآرامی و اعتراض در بلاروس طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از طریق سازمان‌های غیردولتی هزینه کرده و حمایت خود را از نیروهای ضد دولتی این کشور از آغاز ناآرامی‌ها افزایش داده است.

ناآرامی‌ها در بلاروس در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جریان است. انتخابات در این کشور ۹ اوت برگزار شد و در آن الکساندر لوکاشنکو با کسب ۸۰ درصد آرا پیروز اعلام شد. اما عده‌ای به ویژه «سوتلانا تیخانوفسکیا»، رقیب اصلی لوکاشنکو این نتیجه را نپذیرفتند و اعلام کردند در این انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته است. بلافاصله کشورهای غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا نیز صحت انتخابات بلاروس را زیر سوال بردند و آن را متقلبانه اعلام کردند.

اما لوکاشنکو ضمن رد اتهام تقلب انتخاباتی، تاکید کرد معترضان از خارج از کشور حمایت می‌شوند. او معتقد است که آمریکا در پس همه این اعتراضات قرار دارد و به دنبال وقوع انقلاب رنگی در بلاروس است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید