رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: پاندمی کرونا، ششمین پاندمی در تاریخ بشر است که تاکنون ۸۰۰ هزار مرگ را به دنبال داشته است.

 واکسن کرونا مجوز گرفته و به مدت شش ماه ایمنی ایجاد می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ابتلا به بیماری‌های شایع مثل دیابت و ناراحتی‌های قلبی عروقی، خطر شدت علائم کوویدـ۱۹ را در صورت ابتلا شدن افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به تحلیل داده‌های ۱۸۸ کشور جهان افزود: این داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ درصد جمعیت دنیا حداقل یک بیماری زمینه‌ای دارند که خطر شدت بیماری کوویدـ۱۹ را افزایش می‌دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت توضیح داد: طبق تخمین محققان، حدود ۳۵۰ میلیون نفر که برخی از آنها فاقد بیماری زمینه‌ای هستند، در صورت آلودگی به ویروس کوویدـ۱۹ نیازمند بستری شدن در بیمارستان دارند.

به گفته ملک‌زاده، تا خرداد سال ۱۴۰۰ جهان با پاندمی ویروس کرونا روبه‌رو است، ویروس همچنان به آرامی منتشر می‌شود و کنترل رفت و آمدها، گاه به گاه عادی شده است.

وی گفت: واکسن کوویدـ۱۹ مجوز گرفته و به مدت شش ماه ایمنی ایجاد می‌کند، اما تجارت جهانی توزیع آن را کُند کرده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: همچنین حدود ۲۵۰ میلیون نفر در سرتاسر دنیا به این ویروس آلوده شده‌اند و یک و ۷۵ صدم میلیون نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند.

ملک‌زاده با بیان اینکه این پاندمی، ششمین پاندمی در تاریخ بشر است که ۱۹ میلیون مبتلا و ۸۰۰ هزار مرگ را تاکنون به دنبال داشته است، گفت: ما کارهای بسیاری انجام داده‌ایم، اما هنوز جاده طولانی و راه سختی را در پیش رو داریم ما زندانی پاندمی نیستیم، آینده در دستان ماست.

به گفته وی، پاندمی کوویدـ۱۹ نشان داد که سلامت پاداش توسعه نیست، بلکه زیرساختی برای پایداری جوامع، اقتصاد و سیاست است و تک‌تک ما می‌توانیم منشا تغییر باشیم.


 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید