گفت‌وگوی اخیر رئیس جمهور سابق از این جهت قابل توجه است که بار دیگر سندی بود دال بر عدم تغییر احمدی‌نژاد. آنان که می‌گفتند چرا اصلاح‌طلبان به تغییرات احمدی‌نژاد بی‌تفاوت هستند این جا باید متوجه شده باشند که او تغییر بنیادینی نکرده است و همان طور که خودش هم گفته از کارهایی که کرده پشیمان نیست.

همان محمود احمدی‌نژاد همیشگی؛ طلبکار و پرهیاهو با امتیازات ویژه

سلام نو – سرویس سیاسی: هنوز همان محمود احمدی‌نژادی است که می‌شناسیم. به دوربین نگاه می‌کند، جواب سوال را با سوال می‌دهد، رسما از خودش سلب مسئولیت می‌کند و در نهایت هم‌چنان امتیازات خاصی دارد.

صبح جمعه جالب‌ترین چیزی که می‌تواند به چشم یک خبرنگار بخورد گفت‌وگوی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران با رادیو فرداست، رسانه‌ای که در دسته بندی رسانه‌های داخل کشور در دسته ضدنظام‌ها قرار می‌گیرد و نه تنها چهره‌های سیاسی بلکه غیرسیاسی‌های داخل کشور هم به سادگی تن به مصاحبه با آن نمی‌دهند.

با این حال محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی زنده تصویری با رادیو فردا شرکت کرد و حداقل تا این لحظه که برای او آب از آب تکان نخورده است.

احمدی‌نژادی که با رادیو فردا گفت‌وگو کرد هیچ فرقی با احمدی‌نژاد گفت‌وگو با ایندیپندنت یا احمدی‌نژاد گفت‌وگو با اعتماد نداشت و از همان الگو برای پاسخگویی بهره برد. بعضی سوالات را کلی جواب داد، بعضی سوالات را با سوال جواب داد، از بعضی ابراز بی‌اطلاعی کرد و آخرش هم پرسید این مصاحبه است یا بازجویی!

البته این به آن معنا نیست که گفت‌وگوی احمدی‌نژاد خالی از کنایه باشد. او در واکنش به سوالی درباره فیلتر توئیتر و این که این کار زمان او انجام شده گفت که در اینجا فیلتر به این معنا نیست و "همان‌ها که فیلتر می‌کنند در ایران خودشان فیلترشکن می‌فروشند".

او سپس با اشاره به حضور گسترده مسئولین در توئیتر گفت که"به هرحال هستند در آنجا" و "مهم نیست فقط یک هزینه اضافه می‌پردازند." او به سادگی از زیر بار فیلتر توییتر شانه خالی کرد و آن را به کسان دیگری نسبت داد که امروز فیلترشکن هم می‌فروشند.

رئیس جمهور سابق در این مصاحبه به طور تلویحی تلاش برای ملاقات با رهبر انقلاب را تکذیب کرد و گفت که "متأسفانه رسانه‌ها نظرات خودشان را منتشر می‌کنند بدون این که دنبال سند باشند."

او هم‌چنین در بخشی دیگر از سخنان خود مدعی شد که بعضی از طرف‌های نامه او به ولیعهد عربستان درباره یمن به آن نامه پاسخ داده‌اند و او منتظر است بقیه بررسی‌هایشان را بکنند و پاسخ بدهند.

در مجموع ادعاهای محمود احمدی‌نژاد چندان قابل توجه نیست و پیش از این بارها توسط او به اشکال مختلف بیان شده است. او فشار به مطبوعات، فیلترینگ و هر حتی حصر را از سر خود باز می‌کند و به سادگی آن را گردن دیگران می‌اندازد! دیگرانی که از مجالس وقت، سپاه و قوه قضاییه را شامل می‌شود، اما وزرا و منصوبین احمدی‌نژاد را نه.

این گفت‌وگو از این جهت قابل توجه است که بار دیگر سندی بود دال بر عدم تغییر احمدی‌نژاد. آنان که می‌گفتند چرا اصلاح‌طلبان به تغییرات احمدی‌نژاد بی‌تفاوت هستند این جا باید متوجه شده باشند که او تغییر بنیادینی نکرده است و همان طور که خودش هم گفته از کارهایی که کرده پشیمان نیست چون " کارها روی اصول بوده روی برنامه‌های مدون و اندیشه " و " در جهت اعتلای ایران و صلح و دوستی در جامعه بشری بوده."

این که به خاطر مواضعی رادیکال که در مخالفت با برخی نهادهای نظام صورت می‌گیرد گمان کنیم احمدی‌نژاد تغییر کرد توهمی است که تنها منجر به خطای محاسباتی می‌شود.

مسئله دیگر اما مصاحبه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور سابق با رادیو فردا است. اگر کس دیگری به جای او بود چه می‌شد؟ میرسلیم که با بی بی سی مصاحبه کرد در نهایت مجبور به عذرخواهی شد، آیا احمدی‌نژاد هم می‌شود؟ باید صبر کرد و دید، هرچند بعید است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید