«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از همه کشورهای جهان خواست که از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران پیروی کنند.

درخواست پمپئو از همه کشورهای جهان علیه ایران

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، در ادامه فشارهای ایالات متحده به کشورهای عضو شورای امنیت برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران و همچنین احیای تحریم‌های سازمان ملل از طریق مکانیسم موسوم به «ماشه»، این بار واشنگتن از لزوم تبعیت همه کشورها از این تحریم‌ها می‌گوید.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد امروز طی سفر به کشور سورینام واقع در شمال آمریکای جنوبی، گفت ایالات متحده انتظار دارد که همه کشورهای جهان از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر بازگشت تحریم‌ها علیه ایران پیروی کنند.

به نوشته وبگاه شبکه «صدای آمریکا»، پامپئو طی نشست خبری مشترک با «چان سانتوخی» رئیس‌جمهور سورینام، توضیح داد: «ایالات متحده مصمم است تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کند و در روز دوشنبه، قطعنامه‌های جدیدی از شورای امنیت وضع خواهد شد و ما قصد داریم از همه کشورها بخواهیم که از آنها حمایت کنند».

وی با بیان اینکه انتظارات آمریکا از کشورهای جهان درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، «ساده و مشخص» است، افزود: «انتظار داریم همه کشورها به نحو مطابق با احکام سازمان ملل رفتار کنند».

پامپئو پیش از این گفته بود واشنگتن تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران انجام خواهد داد و محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران دائمی می‌شوند.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم‌ها که با نام‌های دیگری مثل «مکانیسم ماشه» یا «اسنپ‌بک» نیز شناخته می‌شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تعلیق شده بودند.

تلاش آمریکا در این مسیر پس از شکست این کشور در به تصویب رساندن قطعنامه‌ای که خواستار جلوگیری از انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران بود، صورت می‌گیرد. آن قطعنامه که روز ۲۵ مرداد به رأی گذاشته شد با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق (آمریکا و جمهوری دومینیکن) و ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) رد شد.

واشنگتن از قبل اعلام کرده بود چنانچه در تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران موفق نشود قصد دارد بر حسب تفسیر خود از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و توافق هسته‌ای برجام برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اقدام کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید