امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی بیان کرد هوانیروز به جایگاهی رسیده است که نه تنها برای تولید قطعات به کشوری نیاز ندارد، بلکه می‌توانیم به کشورهای دوست هم کمک کنیم.

 رزمایش ذوالفقار به دشمنان فهماند در خلیج فارس جای جولان دادن نیست

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز در گفت و گویی درباره فعالیت‌های هوانیروز ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: با آغاز جنگ تحمیلی، هوانیروز در غرب و جنوب غرب، عملیات‌های بزرگی انجام داد. 

سرتیپ قربانی با اشاره به فعالیت‌های هوانیروز در جنگ تحمیلی گفت: هوانیروز در این شرایط کاری کرد که دشمن متحیر ماند. طبق گفته شهید کشوری، صدام فکر همه جای جنگ را کرده بود، جز هوانیروز. هوانیروز در جنگ تحمیلی نقش بی بدیلی داشت. تانک‌های دشمن، لقمه چرب و نرم هوانیروز بودند؛ به طوری کههوانیروز ارتش در یک عملیات بیش از ۴۸ تانک دشمن را منهدم کرد.

وی با بیان اینکه هوانیروز در دوران دفاع مقدس نقش منحصر به فردی داشت،‌گفت: در بسیاری از عملیات‌ها، مسیرهای زمینی به دست دشمن مسدود شده بود؛ در این زمان بالگردهای ما با عملیات‌های بزرگ و موفق مسیر پیش روی را برای نیروی زمینی، بسیجیان و سپاهیان فراهم کردند. نمی‌توانید عملیات سنگین و بزرگی را در دوران دفاع مقدس پیدا کنید که هوانیروز نقش تاثیر گذاری در آن نداشته باشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه به پیشرفت این یگان پس از جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ما در ابتدای جنگ شاید ۱۰ استاد خلبان در ۷ پایگاه داشتیم. الان بیشترین و بهترین اساتید آموزشی را داریم. بچه‌های هوانیروز در دوران دفاع مقدس شرایط لازم برای تربیت و آموزش دیدن، نداشتند اما با شعار «ما می توانیم» کار را جلو بردند. نکته قابل توجه اینجاست که هوانیروز در همه عملیات‌ها شرکت کرد و هیچ شکستی نداشت؛ این یک معجزه بزرگ است.

سرتیپ قربانی درباره خودکفایی هوانیروز در دوران تحریم‌های خصمانه دشمن اظهار کرد: ما ۴۰ سال است که از طرف دشمن تحریم‌های مختلفی از جمله تحریم نظامی را تجربه کردیم. سیستم بالگردها بسیار پیچیده است و تعمیر و نگهداری سختی دارد. خوشبختانه امروز به جایگاهی رسیدیم که نه تنها برای تولید قطعات به کشوری نیاز نداریم، بلکه می‌توانیم به کشورهای دوست کمک کنیم و قطعاتی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و این دستاوردها با کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به دست‌آمده است.

وی درباره دیگر پیشرفت‌های هوانیروز گفت: یکی از دغدغه‌های ما در سال‌های قبل، پروازِ شب بود. در دنیا فقط چند کشور می‌توانند این کار را انجام دهند. الان هوانیروز ارتش به جایگاهی رسیده است که می تواند در شب هم پرواز کند و در زمان لازم به کمک مردم برسد.

فرمانده هوانیروز با بیان اینکه هوانیروز به عنوان یگان پیش رو در حوادث طبیعی بوده است،‌گفت: هوانیروز برای مقابله با بلاهای طبیعی از قبل برنامه‌ریزی کرده است. در دوران وقوع زلزله و سیل اخیر، به اندازه دوران جنگ پرواز کردیم به طوری که در زمان زلزله بسیاری از مصدومان و زخمی ها را نجات دادیم.

سرتیپ قربانی ضمن اشاره به قدرت نظامی هوانیروز، گفت: اخیرا رزمایش ذوالفقار انجام شد که بازدارندگی فراوانی برای همه دشمنان ایران داشت. این رزمایش به دشمنان ما فهماند که در ایران به ویژه در خلیج فارس جای جولان دادن نیست. ارتش و سپاه در کنار هم کاری کردند که ایران به یک کشور امن تبدیل شود.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید