۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 55174555

تاریخ از سرگیری پروازی‌های ایران و ترکیه پس از حدود 6 – 7 ماه همچنان نامشخص است اما دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در آخرین اظهار نظر اعلام کرده از تاریخ اول ماه اکتبر یا همان 11 مهر ماه این پروازها با تعداد محدود انجام خواهد شد.

وضعیت نامشخص پروازهای ترکیه

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز ها و کنسلی پرواز ها، پرواز های ایران به ترکیه و بالعکس نیز کنسل و تا امروز هنوز تاریخ و زمان مشخصی برای از سرگیری این پرواز ها اعلام نشده است.

تمامی بلیط هواپیما فروخته شده نیز کنسل و مبالغ پرداخت شده به مسافران برگردانده شد. چرا که تعداد روز های قرنطینه نامشخص بود.

با باز شدن مرزها و کنترل نسبی بیماری در اکثر کشور ها برخی از پرواز ها با شرایطی خاص از سر گرفته شدند.

تا امروز بار ها تاریخ هایی برای شروع این پرواز ها اعلام شده که همگی کنسل و به روز های بعد موکول شده اند.

چندی پیش گفته شده بود که پرواز های استانبول از شهریور ماه شروع به کار می کنند اما قبل از حتی انجام شدن یک پرواز این تاریخ به 11 مهر موکول شد.

در ابتدا به گفته آقای جلال ابراهیمی، رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه، احتمال از سرگیری این پرواز ها از تاریخ 25 مرداد داده شد.

به گفته وی انجام این پرواز ها به میزان شیوع کرونا بستگی دارد و در صورت انجام نشدن پرواز در این تاریخ، زمان اغاز پرواز های ایران و ترکیه به 11 شهریور ماه موکول خواهد شد.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در 18 شهریور ماه پرواز های ترکیه از تاریخ اول ماه اکتبر یا همان 11 مهر ماه با تعداد محدود انجام خواهد شد.

اما در حال حاضر به گفته یکی از مقامات هواپیمایی جمهوری اسلامی احتمال از سرگیری پرواز های ترکیه از جمعه 28 شهریور ماه وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول پس از انجام پرواز استانبول در 28 شهریور، هفته ای یکبار یک پرواز یه استانبول انجام خواهد شد.

این پرواز قرار است روزهای جمعه انجام شود.

البته این پرواز تنها برای افرادی که مقیم این کشور هستند یا برای کار و تحصیل به ترکیه سفر می کنند امکان پذیر است، و به هیچ عنوان گردشگران امکان سفر نخواهند داشت.

این پرواز با ایرلاین ایران ایر انجام خواهد شد و به طور مستقیم از تهران به استانبول پرواز می کند.

پیش از این بلیت استانبول را می توانستید از ایرلاین قطر خریداری کرده و با شرایط و قوانینی خاص (برخی از افراد) به استانبول سفر کنید. اما این پرواز به طور مستقیم به استانبول وارد نمی شد و به همین دلیل هم بلیط استانبول و هم تور استانبول (این جا) قیمت بسیار بالایی داشت.

اما حال با باز شدن مرز ها و شروع پرواز هر کدام از ایرلاین های داخلی و ترکیش ایرلاینز می توانید به طور مستقیم و با هزینه ای بسیار کم تر به استانبول سفر کنید.

وارد شدن به کشور ترکیه نیز همانند دیگر کشور ها شرایط خاصی دارد و همراه داشتن تست منفی کووید 19 (PCR) یکی از مهم ترین آن ها می باشد.

شرایط سفربه ترکیه

1. همراه داشتن تست منفی کووید 19

2. بیمه مسافرتی با پوشش کرونا

3. آزمایش داده شده تنها 72 ساعت اعتبار دارد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید