سردار سید مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد هر سرباز بعد از اتمام دوره سربازی باید یک مهارت تخصصی و ۵ مهارت عمومی را فرا بگیرد.

هر سرباز باید یک مهارت تخصصی را فرا بگیرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی خبری با اشاره به جزئیات اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه اظهار کرد: از سال ۹۶ به بعد با توجه به تدابیر  مقام معظم رهبری ابلاغ شد که مهارت‌آموزی سربازان در دستور کار قرار گیرد. همچنین با دستور سردار باقری، این قرارگاه تشکیل شد و عملاً وارد بحث مهارت‌آموزی شدیم.

وی ادامه داد: ما نیاز به یک نقشه راه داشتیم که بگوییم کجا هستیم و به کجا می‌رویم، به این منظور با معاونت‌های مختلف ستاد کل مشورت کردیم و به نتیجه واحدی در رابطه با این موضوع رسیدیم. بر اساس این نقشه راه باید از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ به صورت صد درصدی به تمام اهداف خود در زمینه مهارت‌آموزی سربازان برسیم.

امسال ۶۵ درصد از سربازان دوره‌های مهارت آموزی را فراگرفته‌اند

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در سال ۹۷ حدود ۲۰ درصد، در سال ۹۸ حدود ۴۰ درصد و امسال حدود ۶۵ درصد از سربازان را توانسته‌ایم برایشان آموزش‌های مهارت‌آموزی را اجرا کنیم و آنها این آموزش‌ها را فراگیرند.

وی بیان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بتوانیم مهارت‌آموزی را تشریح کنیم و هدف آن است هر سربازی که سربازی‌اش تمام می‌شود، یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی را فرا گرفته باشد.

فرحی گفت: مهارت‌های عمومی که هر سرباز باید پنج مهارت را فرا گیرد، شامل مهارت‌هایی مانند امداد و نجات، سبک زندگی، کسب و کار، مهارت‌های مالی و حقوقی است. تمامی این مهارت‌ها و موارد گفته شده، ذیل موضوع اصلی سربازی که بحث ایجاد امنیت ملی است، شکل می‌گیرد.

آموزش دوره‌های مهارت آموزی از دوره آموزشی به بدنه سربازی انتقال پیدا کرد

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و دوره آموزشی سربازی از دو ماه به یک ماه کاهش یافته، آموزش این ۵ مهارت در دوره آموزشی، لغو و به دوران سربازی منتقل شده است.

به گفته وی، از ۵۱۲ مهارت تخصصی که طی آزمون و خطاهای مختلف به آن دست یافته‌ایم، هر سرباز باید یکی از آنها را حتماً فرا گیرد یعنی یک سرباز باید پس از دوره سربازی‌اش، با یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی آشنایی داشته باشد.

در شش ماهه دوم سال ۹۹ خلع‌های نیمه اول سال را جبران می‌کنیم

فرحی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس  کرونا، از برنامه خود عقب مانده‌ایم که سعی می‌کنیم در ۶ ماهه دوم سال این مسئله را جبران کنیم. قرار بود در سه ماهه ابتدایی سال ۱۵ درصد از ۶۵ درصد برنامه هدف گذاری خود را اجرا کنیم و همچنین در سه ماهه دوم ۳۵ درصد و سه ماهه سوم ۷۰ درصد و در نهایت در سه ماهه چهارم صد درصد این برنامه را اجرا کنیم که به دلیل  کرونا متأسفانه ۱۰ تا ۱۵ درصد از این برنامه محقق نشده است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما از برنامه ۶ ماهه ابتدایی سال ۴۰ درصد را از دست داده‌ایم و ۶۰ درصد آن محقق شده است. پیش‌بینی می‌شود در پایان سال ۹۹ بتوانیم به ۴۵ درصد اهدافمان در حوزه مهارت‌آموزی سربازان برسیم.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید