وزیر خارجه پیشین آمریکا مدعی شد که رئیس‌جمهوری فعلی این کشور دارای غریزه استبدادی است.

وزیر خارجه سابق آمریکا: ترامپ غریزه استبدادی دارد

به گزارش سلام نو به نقل از  ایلنا، «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه پیشین آمریکا در دوره ریاست جمهوری «بیل کلینتون» در مصاحبه‌ای با مجله «اشترن» آلمان اظهار داشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی فاشیست نیست اما مسلما غریزه استبدادی دارد.

آلبرایت افزود: «ترامپ خودش می‌تواند تمام مشکلات حل کند و خودش می‌تواند مشکلات را به پا کند، به جای این‌که مردم را جمع کند، اختلاف ایجاد می‌کند. این شیوه از اصول استبدادی گرفته می‌شود».

وزیر خارجه پیشین آمریکا همچنین در گفت‌وگو با شبکه «دویچلند» با اشاره به ترامپ اظهار داشت: «خطرناک است که کسی در قدرت باشد خود را فرای قانون بداند و رسانه آزاد دشمن مردم باشد... آنچه در آمریکا رخ می‌دهد، جهنم است».

آلبرایت تصریح کرد: «رهبری با گروهی علیه گروهی دیگر هم‌ذات‌پنداری می‌کند و همراه می‌شود تا بعد از آن از این گروه به عنوان سپر بلا استفاده کند. این گروه می‌تواند از مهاجران یا سیاه‌پوستانی باشد که علیه خشونت پلیس تظاهرات می‌کند و به دلیل این‌ کار تروریستی قلمداد می‌شود».

وزیر خارجه پیشین آمریکا افزود که فاشیسم ایدئولوژی نیست بلکه عملی برای کسب قدرت است. به واسطه آن رهبران سیاسی از خطوط فاصله‌ موجود عملا به منظور اختیارات سلطه‌جویانه در جوامع سوء استفاده می‌کنند؛ این رویکردی تازه نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید