۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 55174894

منابع آمریکایی اعلام کردند بسته‌ای حاوی سم رایسین به آدرس ترامپ در کاخ سفید ارسال شده بود. این بسته که دو بار مورد آزمایش قرار گرفته، هر دو بار تایید شده که حاوی سم رایسین است.

ارسال یک بسته سمی به ترامپ

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، یک شبکه آمریکایی از کشف بسته ای حاوی سم رایسین خبر داد که به آدرس ترامپ در کاخ سفید ارسال شده بود.

سم رایسین از دانه‌های کرچک به شکل پود، قرص، غبار یا اسید تهیه و وارد شدن آن به بدن باعث حالت تهوع، استفراغ، خونریزی داخلی روده‌ها و معده، آسیب به کبد، طحال و کلیه و در نهایت باعث مرگ می‌شود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان شنبه‌شب گزارش داد ماموران اعمال قانون آمریکا بسته‌ای را کشف کردند که حاوی سم رایسین بوده و به آدرس «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور در کاخ سفید ارسال شده بوده است.

براساس این گزراش، این بسته دو بار مورد آزمایش قرار گرفته و هر دو بار تایید شده که حاوی سم رایسین است. همه بسته‌ها و نامه‌های ارسال به رییس جمهوری آمریکا و دیگر مقام‌های رسمی این کشور پیش از رسیدن به مقصد مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و سرویس مخفی کاخ سفید که مسوول حفاظت از ترامپ و خانواده او است، در حال تحقیق در این باره هستند.

سم رایسین از دانه‌های کرچک به شکل پود، قرص، غبار یا اسید تهیه و وارد شدن آن به بدن باعث حالت تهوع، استفراغ، خونریزی داخلی روده‌ها و معده، آسیب به کبد، طحال و کلیه و در نهایت باعث مرگ می‌شود.

سی‌ان‌ان گزارش داد که برای توضیح درباره این مساله به سرویس مخفی کاخ سفید مراجعه کرده، اما تاکنون توضیح دریافت نکرده است.

این اولین بار نیست که مقام‌های آمریکایی از جمله رییس جمهوری این کشور هدف حملاتی مشابه قرار می‌گیرند.

در سال‌های گذشته نیز بسته‌های مسموم و انفجاری به آدرس کاخ سفید ارسال شده، اما همگی پیش از رسیدن به مقصد توسط پلیس کشف شده است.

در سال 2018، سریالی از ارسال بسته‌های انفجاری به مقام‌های کنون و پیشین آمریکا از جمله «باراک اوباما» رییس جمهوری پیشین، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین و «جو بایدن» معاون اوباما روی داد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید